Gå till innehåll

Manus: Crazy rabbit (67 sidor)


_nemo_

Recommended Posts

Har läst slutscenen igen... Och det känns som den mognat för mig. Nu förstår jag tanken bättre (senast var jag nog inte riktigt i stämning), och nu tycker jag nog att den är klockren, iaf själva andemeningen. Kanske den som sagt bör kortas; göras mer slagkraftig; att tittaren lämnas med en stark "va fan hände?!"-känsla under eftertexterna.

 

Alltså att man kanske speedar upp det då, särskilt fr.o.m att den sura ekorren gör entré. Pang bom krasch...

Halvmjukt och fint till en början, med ett klokt och strängt sedelärande tonfall från farfar. Väldigt kul då med en totalt körd ekorre som kommer in och avslutar hela alltet... Tadaa!

Klockrent! :)

 

 

Nja, jag är fortfarande lite tveksam jag :)

 

Jag gillar den som sagt, åtminstone fram till att farfar säger åt dom att massera hans fötter (eller var de hämta saft här?). Men resten känns....ja vet inte. Men hursomhelst så har jag bestämt att låta den vara kvar nu när vi skickar in den till olika finansiärer, men den kan mycket väl ändras längre fram. Så om någon har en bättre idé, kom med den =).

 

Andra saker som ska ändras är anslaget, Bosse och Gustav ska vara jävliga redan från början.

 

Vampyrkungen har fått lite nya repliker där han lägger fram att hans mål är att ta över världen. Hundarna och Blixten har också fått jävliga mål, allt för att Snövit ska verka mindre jävlig i jämförelse =)

 

Har också dödat några darlingar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, jag är fortfarande lite tveksam jag :)

 

Jaha, där ser man. Och jag som blev lite frälst... Jaja. ;)

 

Hmm, vad är huvudtanken med epilogen? Att berättarrösten får ett ansikte?

 

Annars kan det komma ett par örnklor och norpa farfar mitt framför nosarna på ekorrungarna.

Eller att farfar andäktigt stänger boken, tittar upp, och märker att ekorrungarna hängt sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Läst klart manuset och jag måste säga att der ser grymt bra ut :bire

Riktigt kul på sina håll och det var ett välskrivet manus.

Vi får hoppas att Crazy Rabbit visas på biograferna.

Men en fråga.

Hur gör ni rösterna? Sam och Rai röster ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Läst klart manuset och jag måste säga att der ser grymt bra ut :bire

Riktigt kul på sina håll och det var ett välskrivet manus.

Vi får hoppas att Crazy Rabbit visas på biograferna.

Men en fråga.

Hur gör ni rösterna? Sam och Rai röster ;)

 

Va bra att du gillade det. =)

 

Måste bara nämna också att jag faktiskt har en ny version, med en del ändringar.

 

Alla antagonister har blivit jävligare, detta för att vår protagonist Snövit, ska vara lättare att känna sympati för. Detta har medfört lite nya dialoger och förlängningar av vissa scener och förkortningar av andra.

 

Även slutet med all tortyr är borttagen, filmen slutar nu istället när Snövit slår upp dörren till tortyrkammaren, där ser vi Bosse och Gustav med bollar i munnen alá Pulp Fiction. Snövit går in, stänger dörren...ridå.

 

Jag lämnar helt enkelt all tortyr öppen, så att tittaren själv får fantisera ihop vad som händer där inne.

 

Och nej ale....Rösterna kommer inte att vara Sam och Rai style =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

"Men allvarligt, vilka fan går och ser en skruvad film om kaniner och hundar?" - Jiminjack

 

Svaret på den frågan är faktiskt ganska enkel.. Dom som kommer se en skruvad film om kaniner och hundar är väl bland annat alla dom som älskade Meet the Feebles lika mycket som jag gjorde, den filmen är skriven, regisserad och producerad av Peter Jackson... Du kanske inte vet vem Peter Jacksons är så nedan kommer lite snabb fakta.

 

Peter Jackson kommer från Nya Zeeland. Han började sin karriär med att göra filmer som Bad Taste, Meet The Feebles och Brain Dead. Efter dessa gjorde han 3 filmer till av annan karaktär (Heavenly Creatures, Forgotten Silver och The Frighteners) för att sedan få ca 300 MILJONER dollar för att göra en liten triologi nämnligen Lord Of The Rings och sen gjorde han även King Kong.

 

Det jag försöker säga är att man börjar inte längst upp karriär stegen utan man arbetar sig upp och Crazy Rabbit kan vara ett stort steg upp.

Jag ser verkligen fram emot att få se Crazy Rabbit.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jiminjack:

 

Jag respekterar din åsikt fullt ut. Du får gärna tycka att manuset suger. Det är din åsikt.

 

Du verkar ju tycka att Peter Jacksons tidiga filmer är skit också? Att de är hyllade för att de är så dåliga(?). Det får du tycka också, men jag håller verkligen inte med dig.

 

Har ingen aning om vilka sorts filmer som du gillar, men enligt det lilla jag vet så verkar vi tydligen inte ha samma smak.

 

Väldigt välgjort manus. Ni ska ha all respekt för att ni orkade genomföra skiten. Men allvarligt, vilka fan går och ser en skruvad film om kaniner och hundar?

 

Ja vilka går och ser den? Vilka kan vara intresserade av den? Den väckte ju iaf tillräckligt intresse för att du skulle läsa det, det är ju alltid något. Sen får man hoppas på att de som ser den har bättre smak än dig ;)

 

Tror inte på er Crazy Rabbit heller. Vi får väl se vem som har rätt. Oddsen är på min sida, så är det ju.

 

Ja, vi får väl se helt enkelt, du kan mycket väl ha rätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker inte att erat manus är "värdelöst", mer eran idé och själva berättelsen. Ni är ju fruktansvärt duktiga på att skriva ett manus enligt konstens alla regler, och ni har ju uppenbarligen fantasi. Jag säger att sattsa på något bättre mer realistiskt än förvriden bolibompahumor. Det kommer uppskattas mer! Kanske inte på det här forumet, för här finns det inga seriösa manusförfattare/producenter, okey, kanske få. Men jag tippar på att majoriteten av de som sitter här och läser och gör manus är finniga tonåringar som spelar World of Warcraft och diggar South Park. Dom är inte pålitliga kritiker. Men men, om ni blir kände så kan vi väl ses? Jag bjuder på öl.

 

Reagerade väldigt starkt på det du har skrivit x(

Visst alla har rätt att tycka som de vill ;) MEN det är långt ifrån bara finniga tonåringar som (kör Wow) hänger här. En del är seriösa filmskapare som är pålitliga kritiker.

 

Förövrigt tycker jag att Crazt Rabbit äger :birp

Länk till kommentar
Share on other sites

Thobias (_nemo_) är nog mycket väl den på forumet som har ljusast framtid och lyckats komma längst i strävan att bli regissör. Visst, jag respekterar din åsikt om du inte gillar manuset, men vem är du att komma och kalla alla på forumet... vad var det igen... "finniga tonåringar som spelar World of Warcraft och diggar South Park" Lite illa stil tycker jag.

 

Själv driver jag eget aktiebolag som producerar film runt om i Sverige. För övrigt älskar South Park. Du kanske inte ska se alla som losers bara för de inte har din smak så kanske vi behandlar dig på samma sätt? Okej?

 

Måste också fylla i att Crazy Rabbit är bland det klockrenaste jag läst på länge och ser fram emot att få min del i projektet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker inte att erat manus är "värdelöst", mer eran idé och själva berättelsen. Ni är ju fruktansvärt duktiga på att skriva ett manus enligt konstens alla regler, och ni har ju uppenbarligen fantasi. Jag säger att sattsa på något bättre mer realistiskt än förvriden bolibompahumor. Det kommer uppskattas mer! Kanske inte på det här forumet, för här finns det inga seriösa manusförfattare/producenter, okey, kanske få. Men jag tippar på att majoriteten av de som sitter här och läser och gör manus är finniga tonåringar som spelar World of Warcraft och diggar South Park. Dom är inte pålitliga kritiker. Men men, om ni blir kände så kan vi väl ses? Jag bjuder på öl.

 

Jag fick en stark känsla av att det är sådana som du som gör att sverige endast producerar polisfilmer och mysdraman.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ibland undrar jag om jag och många med mig inte har bättre att göra...

 

Men iallafall jag tror verkligen på CR projektet och att det kommer att lyckas ... Förutsättningarna finns...

Jag kan hålla med JiminiJack om att denna film kanske inte lyckas så bra i Sverige...

(Mest sedda film 2006 Göta Kanal 2!) Men jag vill och hoppas...

 

Däremot tror jag att den kommer att gå väldigt bra utomlands och om den promotas bra i cannes eller någon annat ''ställe'' så kan den säljas till många, många länder....

 

Dom filmer som gått bäst i Sverige har på sin höjd sålts inom Skandinavien, Norge Danmark.

 

Men om man tittar på filmer som Sålts till flest länder: 2006 - Frostbiten... 2007 - Du Levande - 2008 Låt den rätte komma in ...inte ens haft svensk premiär skammligt..

Så är både Frostbiten och Du Levande stora publikfloppar men har ändå lyckats bra...

Även Peter Jacksons tidiga filmer (Splatter trilogin) tror jag inte var någon direkt publikrusning till i Nya Zeeland (Vet ej säkert) men har ändå lyckats bra utomlands.

 

Jag vill, hoppas och tror att det kommer att gå bra för Crazy Rabbit !

 

Om inte så kan ju _nemo_ alltid sadla om och göra lite fler polis filmer så han kan klara av ekonomin...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja. Ledsen att jag dröjt, bevakar inte det här forumet så stenhårt.

Kul Danell att du har ett aktiebolag, hoppas att affärerna går lysande för er, de tror jag att dom gör. Men jag har rätt att säga mitt och ni har rätt att säga ert. Den feta skillnaden är att jag har mer rätt än er, det vet ni också era stolta jävlar :) Kunde ni motbevisa mig skulle jag självklart ta tillbaka det jag sagt och inte bre på mer. Men jag är säker på att CR inte blir någon succe eller något genombrott för er. Ni har inte skrivit DET manuset som ger er det ännu, så jag uppmanar er, för ni har talang, att skriva DET manuset. För om ni inte gör det är jag rädd för att det aldrig blir skrivet.

 

Nämn dina favoritfilmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...