Gå till innehåll

Svensk tutorial till Adobe Encore


carbe

Recommended Posts

Hej!

Jag kan absolut INGENTING om programmet Encore, tillverkat av Adobe, och skulle hemskt gärna vilja ha en tutorial till programmet för att lära mig det.

 

Tacksam för svar!

 

P.S. Encore är ett DVD-bränningsprogram, därför ligger denna tråd i den här kategorin.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hmm finns det alltså inga Tutorials till Encore dvd??? Vaför är det ingen som sätter sig ner o gör ngn då o tjänar en liten hacka..

Själv behöver jag hjälp med just Encore dvd. Hur man gör en enkel meny, importerar o gör Buttons i Photoshop m.m.. Tacksam för svar.. under tiden försöker jag lära mig själv.. :D

 

mvh/ Alex

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm finns det alltså inga Tutorials till Encore dvd??? Vaför är det ingen som sätter sig ner o gör ngn då o tjänar en liten hacka..

Därför att efterfrågan och därmed markanden att sälja svenska tutorials är för liten. Tutorials på engelska finns det fler av och hittas via Google.

 

En bra resurs är även: http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop

 

Om du vill hjälpa dom som gjort tutorials för att just tjäna en hacka, se länkarna i min förra post. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Därför att efterfrågan och därmed markanden att sälja svenska tutorials är för liten. Tutorials på engelska finns det fler av och hittas via Google.

 

En bra resurs är även: http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop

 

Om du vill hjälpa dom som gjort tutorials för att just tjäna en hacka, se länkarna i min förra post. :)

 

 

Supertips Rogge.

Allt blev glasklart med dessa tutorials. Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Personligen tycker jag inte att Encore har jättehög inlärningströskel för att göra det mest grundläggande. Vill man bli mer avancerad är det en annan femma. Å andra sidan tycker en del att AE är busenkelt att komma igång med men jag fattar 0,0047 så det är antagligen personligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Har suttit både med Encore och AE och tyckte dom var busenkla. Varför gjorde man inte lite Tutorials då? Nu sitter jag med Motion och DVD studio istället och fattar inte halv fem. men det kommer. det bästa sättet att lära sig är att fråga och leka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...