Gå till innehåll

Ska köpa in två myggor, vilka?


aaangie

Recommended Posts

Jag ska köpa in två trådlösa sändarsystem samt myggor och undrar om någon har något bra tips om vilka jag ska köpa och vart jag vänder mig?

 

Vi brukar använda myggor mycket i filminspelning, då främst i form av intervjuer och även en del sketcher.

Jag har tidigare hyrt en Sennheiser mygga, kommer tyvärr inte ihåg modellen, men där man klart och tydligt kan se på mottagaren hur mycket batteri det är kvar, även på sändaren, vilket jag tycker är en viktig egenskap.

Tacksam om jag kunde få lite tips om ni använt något system som är bra och som ni litar på.

 

/Angela

Länk till kommentar
Share on other sites

Sennheisers system funkar mycket bra till intervjuer etc, behöver du någon gång andra myggor till spelfilm etc som behöver gömmas så finns det ju bättre alternativ men isåfall räcker det ju att köpa/hyra myggorna, du kan använda sändarna och mottagarna du har då. Vet att vi tipsat tidigare om deras system, dom har något paket de säljer med en mygga, mottagare och sändare. http://www.sennheisernordic.com/nordic/icm_eng.nsf/root/21411#

 

Kolla även tråden

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14613

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Håller helt med Christian om att man får bättre ljud med en hygglig riktmik

och en kompetent ljudtekniker, men det finns situationer då mygga kan vara

ett alternativ.

Särskilt om det av olika anledningar (budget eller typ av uppdrag etc.) inte

finns någon duktig ljudtekniker med på inspelningen.

 

/R

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...