Jag håller på med en filmproduktion just nu och vill dela med mig lite av min framgång och erfarenhet.

Efter fyra dar i produktionen så händer en olycka och våran kamera går helt sönder. Det var seriöst bland de värsta jag varit med om. Det kan tyckas vara slarv, dumt, oproffisgt och gud vet vad för skit man kan slänga över mig som om jag redan inte gjort det.

MEN i övrigt så la jag inte fokus på en trasig kamera utan på HUR jag skulle få klart min produktion. Så i skrivande stund sitter jag i Sthlm och ska låna en ny kamera, i detta fall för en kostnad (då vi lånade den förra gratis).

Jag vill påstå att detta om något är en erfarenhet som känns, och har man inte upplevt något liknande själv så har man inte rätt att uttala sig. Vill istället dela med mig, va rädda om er själva därute, om utrustning, se till att ni har försäkring, va inte naiva, se till att ha lite pengar; sponsring, jobbat, från egen ficka, mat, etc.

Jag har skådespelare som rest från Skåne och Borås och Sthlm hit till Ljusdal för att få vara med... Gratis. Så den som pratar om att man ska räkna med den ena och det andra pågrund av stram budget har ganska lite koll. Folk ställer upp om manuset är bra i första hand, inte budgeten. Har man allting fixat eller anser att man kan fixa allting för ens produktion så kommer det att gå bra. Vi hade allting fixat, så händer en ren och skär olycka... kameran går helt sönder och vi snackar 15 - 20.000 kr.
Då kan man säga att man lär sig av sina misstag. Men jag blickar hellre tiden framåt... om två veckor då inspelningstiden är över... är filmen klar då? Vi får se, jag hoppas det och det är det jag oroar mig mest över.

Jag ville bara dela med mig, det finns inget som tyder på slarv eller oansvarligt, så spar mig dispyterna. Jag menar enbart att olyckor händer så jävla lätt, inom allt, men även inom film.
Så tänk på detta, för jag har den här erfarenheten i mig nu och kan ta lärdom av den. Jag väljer att också sprida ordet vidare.

Hare bra och om nån vill så kan jag berätta hur det går senare och kanske lägga ut en trailer eller bilder från produktionen