Gå till innehåll

Dator för videoredigering!


pld

Recommended Posts

...Finns det andra lösningar eller är det ett kort från Blackmagic Design som kan hjälpa mig?

Intensity Pro från Blackmagic Design är det du vill ha, om datorn har en PCI-e-plats förstås. Då får du bild från AE och Photoshop. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar för svaret!

 

Får ta och läsa lite om det kortet. Funderar på om man kanske ska köpa en tv till att ha att se bilden på istället för en videomonitor, vad tror ni?

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

Hej!

 

Jag vet att denna tråden är gammal men tänkte att jag kunde fortsätta med mina funderingar som har med redigeringsdatorn att göra här.

 

Jag har köpt datorn, HP XW4600, som fungerar väldigt bra.

Men jag har ett problem; jag har inget firewirekort på datorn! På något sätt missade jag att skriva med att jag ville ha ett firewirekort och på grund av lathet har jag inte själv köpt något kort heller.

 

Jag tänkte nu ta tag i det och köpa mig ett kort men är det något speciellt man ska tänka på när man ska köpa ett firewirekort?

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...