Gå till innehåll

Tecknad stil på filmat material


Lasse_laser

Recommended Posts

Det finns en schysst sketch render i Poser som faktiskt ser riktigt bra ut med rätt inställningar. Det borde inte vara svårare än att man lägger in en quicktimefilm som bakgrund och inte har något 3d-objekt på scenen så får man bakgrundsfilmen sketchrenderad. Jag lekte litegrann med det där för en massa år sen när poser 4 var nytt, kan det ha varit 2001? 2002?

Länk till kommentar
Share on other sites

Men kommer det inte bara att se ut som sketchrenderad DV?

 

"Sketch"-pluggar finns det ju gott om och alla är nästan lika fula. Bästa inställningsmöjligheterna har man förmodligen om man jobbar med Photoshops olika artistiska filter. I CS3 kan man dessutom jobba med filmsekvenser. Tveksamt dock hur bra det kommer att se ut jämfört med Disney/Gibli och deras bakgrunder hantecknade i akvarell/akryl och pastell.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men kommer det inte bara att se ut som sketchrenderad DV?

 

"Sketch"-pluggar finns det ju gott om och alla är nästan lika fula. Bästa inställningsmöjligheterna har man förmodligen om man jobbar med Photoshops olika artistiska filter. I CS3 kan man dessutom jobba med filmsekvenser. Tveksamt dock hur bra det kommer att se ut jämfört med Disney/Gibli och deras bakgrunder hantecknade i akvarell/akryl och pastell.

jo om man inte gör nåt åt materialet innan man renderar så blir det ju självklart bara sketchrenderad DV. Men om man separerar vissa element, säg att man filmar skådisarna mot green screen och lägger in en passande bakgrund efteråt så har man ju ganska intressanta möjligheter.

I snövit är ju bara skådisen avtecknad, de filmade ju inte bakgrunderna och tecknade av, de är ju målningar.

 

Håller med om att sketchpluggar i allmänhet är väldigt fula (speciellt photoshops), men Poser har jag för mig att jag blev ganska nöjd med. Önskar jag hade nåt exempel att visa, men det var så länge sen att de filerna finns inte kvar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...