Gå till innehåll

Funderingar angående hur effekterna är gjorda...


jepser

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har ett klipp taget från bond-filmen GoldenEye: (Det är när stridsvagnen kör isönder muren som jag syftar på).

Eftersom detta är en bondfilm så har dem naturligtvis en jättebudget, tro nu inte att jag ska göra de effekterna som finns här, jag är bara nyfiken: Tror ni att dem har kört i sönder muren med stridsvagnen, eller kan man göra det på något annan sätt? ;)

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

va kan en sån där mur kosta o göra? 20 000? 30? 50? säkert billigare och ser oändligt mycket bättre ut än o göra i datorn (var 95 trots allt).

 

en sån där grej är jag tveksam dom skulle göra i cgi ens idag. jag hatar iofs cgi så ja vet inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Klart det inte är CGI. Det behöver inte vara en riktig murad mur heller, utan den kan vara uppbyggd t.ex. av tegelstensstora träbitar med ett lager gips på. Det blir lätt mycket billigare än att göra det i datorn. (För en proffsproduktion där folks tid är en utgift alltså.)

Länk till kommentar
Share on other sites

De byggde muren och en riktig stridsvagn körde igenom den. Alltså, jag vet inte om ni inte visste det, men en stridsvagn är gjord för att kunna köra igenom murar. De ska ju klara av högexplosiva pansarskott så varför inte klara av att köra igenom murar? herregud vilken fråga...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...