Gå till innehåll

Är min Canon XH A1 paj?


Arschfink

Recommended Posts

Jag har precis fått min XH A1 och tycker att den interna micken känns lite lös. Den är alltså inte stenhårt fast utan är lite vickbar. Tycker att det verkar lite konstigt.

Ska det vara så?

Någon annan som har haft samma problem?

Vad ska man göra åt det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inget fel på din Canon HDV-kamera. Jag har även jag detta "problem" vilket jag tror har med att micken blir vibrations-fri. Typ inbyggd shockmount! Hoppas du nu kan andas ut och njuta av kameran.

 

Du, en fråga: Vilken blir den absolut bästa bildupplösningen med våran kamera? Jag menar vilken inställning bör man köra på? 25F i frame rate eller 50i?

 

Har du provat skillnaden?

 

Vad använder du kameran till? Bröllop, dop och sådant?

 

Let me know :)

 

Mvh/ Jonathan

Länk till kommentar
Share on other sites

en fråga...

- vad klipper ni erat material i??

det finns ju olika typ "presets" från adobe man kan uppdatera premiere med så man kan få in canons 24f. fast jag tycker ändå att det inte känns 100 på nått sätt.

fast å andra sidan så e ju 50i något mer beprövat (går ju o redigera i lite allt möjligt).

 

morsning

 

 

en sak till, jo micen sitter löst =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inget fel på din Canon HDV-kamera. Jag har även jag detta "problem" vilket jag tror har med att micken blir vibrations-fri. Typ inbyggd shockmount! Hoppas du nu kan andas ut och njuta av kameran.

 

Du, en fråga: Vilken blir den absolut bästa bildupplösningen med våran kamera? Jag menar vilken inställning bör man köra på? 25F i frame rate eller 50i?

 

Har du provat skillnaden?

 

Vad använder du kameran till? Bröllop, dop och sådant?

 

Let me know :)

 

Mvh/ Jonathan

 

Tack så mycket för det snabba svaret Jonathan. Mitt "problem" är nu att betrakta som varande ur världen. Jag fick kameran igår (om en kvart i förrgår) och laddade den inatt och provade den först idag. Så jag har varken använt den till någonting eller kört 25f. Jag vet dessutom inte riktigt vad det är eller hur det funkar. Dock har jag funderat lite på att köra lite dop och bröllop i väntan och för att tjäna ihop stålar till "de stora projekten" som nu kommer att flyga in i min mun som silversparvar, eller varför inte guld. Är det någon av er andra som kör det? Några tips om hur ni kan försämra marknaden för er själva? Hur kommer man igång?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...