Gå till innehåll

Adobe AE vs flash


peterfilm.se

Recommended Posts

Tja

 

Har fått i uppdrag att göra en flash banner på en reklam plats (pixlar 140 width 600 height)

Kan man inte skapa den i After Effects??!?!?! Om jag gör en composition i den storleken och exporterar som flash movie eller liknande. Jag kan inget om flash banners eller så. Please help...

 

Testade köra ut en .swf (composition settings width=140p height=600p) men i explorer blir det full bild (stor, tar med allt, även det som ligger utanför mina inställningar alltså det bort-croppade) i alla fall. Gahhahhh

 

Jag kan ju i och för sig ställa in width och height i src taggarna i html kodningen för att precisera så att den passar men det känns som om filen blir för stor i onödan?

 

Peter

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men du kan ju exportera filmen i 140x600 till okomprimerad AVI eller QuickTime. Sedan skapar du ett nytt projekt, importerar den filen och exporterar den sen till en swf. Då finns det ju ingen chans att den blir för stor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...