Gå till innehåll

Tävling: Skildra svensk sommar - 1 minut


lilla_farbrorn

Recommended Posts

http://img515.imageshack.us/img515/3032/voodoocp9.jpg

 

Skildra svensk sommar med 1 minut film, animering eller compositing

 

Reglerna är enkla:

  • Filmen/klippet får inte vara längre eller kortare än 1 minut (alltså exakt 60 sek.)
  • Inget upphovsrättsskyddat material får användas.
  • Filmen måste ha spelats in i augusti månad 2007.

 

Deadline är söndagen den 30 september. Juryn består av Er medlemmar som får rösta fram det vinnande bidraget. Priset består för tillfället enbart av honor and glory, men jag ska se om jag kan skrapa fram någonting bättre.

 

Jag hoppas vi får se annat än regniga filmer nu, även om det är så jag ser på den svenska sommaren. :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Rätt väder är när vädret är som man förväntar sig. Svårt att få det att se ut om solsken är regnet står som spön i backen. Att få det att regna när det är vackert väder kan ju lösa sig med vattenslangen i och för sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Deadline är nu utökad till den 30 september. Filmen bör dock vara inspelad i augusti månad om det ska vara en riktig "sommarfilm". Men såklart, trickfilmning förekommer ju väldigt ofta i filmvärlden. ;) Jag hoppas vi får se några fina bidrag nu - och får vi se något annat än enbart naturbilder kan det bli rikitgt spännande.

Länk till kommentar
Share on other sites

haha... tackar... nu har man något att slänga ihop till när man skaffar sig den där förbenta hv-20-kameran om nån vecka (väntar på löning;)). Har ju knappt filmat någe alls under sommaren och känner hela tiden hur det kliar i rec-fingret...

 

Nått må man ju få till innan man glider norröver igen...

 

också vill jag bara jävlas lite med alla sör-länningar och påpeka att jag inte förstått vad alla klagat över denna sommaren... det har ju för tusan varit solsken och damm-torka hela tiden och så läser jag tidningar och ser på teve hur hela resten av sverige (söder om dala-älven) tycks fullkommligt regna bort... ja se hur bakvänt det kan bli:p

 

Men on topic igen... som jag sagt förut... All heder åt uppstyrarna! Det är på tiden att det annordnas ordentliga prestationsövningar på det här forumet;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Var lägger man upp alstret och i vilket format?

Skall det bedömas rättvist m.a.p. bild kvalitet så är det ju skillnad på 320x240 eller full DVD kvalitet. Man kanske ordnar Internetutrymme själv och därmed i vilket format man vill?

 

Tror jag kan få till något. Är nybörjare, framförallt när det gäller att vara med i en tävling, men lite typiskt svenskt tror jag att jag kan få till :)

Man brukar väl inte ha med så mycket för och eftertexter när man bara har en minut på sig, antar jag? Är det tillåtet att ha dessa plus själva filmen på en minut? Eller är det bara pang på typ, "Svensk sommar 2007" "En film av Ove Tegnér", sedan kommer filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...