Gå till innehåll

Musik i hög kvalite


00Bengtsson

Recommended Posts

Någon som vet om det finns någon sida där man kan ladda ner enstaka låtar i hög kvalite? Jag letar altså efter låtar som är så okomprimerade som möjligt, som om de direkt var ifrån studion. Helst i wav, eller liknande. iTunes och alla andra bibliotek komprimerar musiken för mycket enligt mig, särskilt för mig som gärna vill redigera låtarna till mina filmer för privat-bruk. Någon som vet om det enns finns något liknande bibliotek?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska du redigera låtarna som en stereo-wavfil?

Typ klippa i stereospåret? (Nyfiken)

Gratismusik.com verkade inte funka här...hm..

 

Japp, vill använda mig av stereowav då det mest liknar det gamla analoga ljudet (för pitchning mm).

 

Jag vill alltså ladda ner enstaka låtar ifrån olika album. (Tänk iTunes eller msnmusic, dvs lagligt och kostar en liten slant) Vilket jag tycker är mycket smidigare istället för att köpa en dyr skiva, när man bara vill ha en låt. Musik som idag säljs på iTunes ligger på ca 125kb/s och är i mp3, vilket är för lite för mina behov. Därför behöver jag mina låtar mindre komprimerade (typ wav), Cd-kvalite och över...

 

Musiken ska bara användas för privat bruk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...