Gå till innehåll

"Steadicam" för dv/hdv kameror etc..


mannen

Recommended Posts

Såg ok ut det där. Själv byggde jag mig en för 100 kr som fungerar rätt bra också. http://www.lakemt.se/bilder/Filmutrustning/film-24.jpg

Har ingen film dock på steadycam in action. Fast den här verkar vara lättare att få stabila bilder följande objektet :) Fast den såg inte ut att vara svår att bygga ihop själv för under 2000 kr dock. Blev lite inspirerad att testbygga en liknande :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte hunnit med att filma ännu men vi ska påbörja filmande på måndag och kanske kommer vi använda oss utav kranen vid det tillfället.

 

Vad använder du för huvud på stativet? Mitt huvud är lite för klent för min kran och håller på skissa på ett alternativt huvud för tillfället. Såg din kran och blev inspirerad att modifiera min kran lite grand efter din ;) men det får nog bli då jag har pengar över, just nu har jag satsat runt 20 000 kr för mycket på det här projektet redan. :/

 

Min steadycam fungerar bra på vissa punkter men jag får inte stabila åkningar med den. Jag tittade på din och funderar om du har en lösning där för att få stabilare åkningar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...