Gå till innehåll

Skotthålssplatter med slang och spruta


Mr Orange

Recommended Posts

jag har börjat använda min 10 cl-spruta och en tunn silikonslang för att göra mina skotteffekter med splatter, jag suger in allt blod i sprutan så att det endast finns luft i slangen, och i slangens mynning sätter jag en pappersbit så det blir tätt. när jag sedan ska spruta ut allt trycker jag utav bara h*lv*t*, det blir bra tryck i det, men det blir en samlad stråle, jag önskar få spridd stråle när blodet sprutar ur slangen, eftersom det då blir mer realistiskt såklart, hur gör jag???

Länk till kommentar
Share on other sites

sköna filmer han hade där. Hans skott såg inte så verkliga ut dock.

Hur ser det igentligen ut när man blir skjuten? inte kan det väll stänka så där mkt som dom gör det? Beror väll iofs på var man blir skjuten, men kan ju knappast bli sådär. Ngn som har ett bra klipp?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 5 veckor senare...
sköna filmer han hade där. Hans skott såg inte så verkliga ut dock.

Hur ser det igentligen ut när man blir skjuten? inte kan det väll stänka så där mkt som dom gör det? Beror väll iofs på var man blir skjuten, men kan ju knappast bli sådär. Ngn som har ett bra klipp?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror på jak00bs idé. Annars kanske du kan göra så att delar av pappret du har för är lite tunnare (typ att du har skurit med mattkniv i) så att det brister lite ojämnt. Skaka "blodet" innan så det blir lite luftbubblor i också. Jag tror att det kan bli bättre så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur det ser ut när man blir skjuten? Hmm... det sprutar inte blod direkt. Har du typ t-shirt, munktröja och en stor jacka på dig så "kommer inget blod ut när du blir skjuten". Naj, men det studsar mot jackan. Har du typ t-shirt så kommer det lite blodstänk, men inte mycket. Det beror också på hur stor kaliber du har på din pistol. Om det är en Desert Eagle kommer det mycket blodstänk, men har du typ en mindre kula så kmmr det mindre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur det ser ut när man blir skjuten? Hmm... det sprutar inte blod direkt. Har du typ t-shirt, munktröja och en stor jacka på dig så "kommer inget blod ut när du blir skjuten". Naj, men det studsar mot jackan. Har du typ t-shirt så kommer det lite blodstänk, men inte mycket. Det beror också på hur stor kaliber du har på din pistol. Om det är en Desert Eagle kommer det mycket blodstänk, men har du typ en mindre kula så kmmr det mindre.

 

 

Varning extremt OT*

 

Inget elakt menat men är du säker? Tror inte det spelar så värst stor roll vilken kaliber det är. Elr mjo om det är en stor hagel skur från 1 meters avstånd elr 50.cal så

Men en Desert Eagle är jag osäker på. Ja visst den har kraftig kaliber men.

 

Jag är nämligen inte säker, Beror på att jag aldrig sett nån bli skjuten kanske ^^

Men jag har svårt o tänka mig att det skvätter blod när man blir skjuten.

Jag har en kompis som praoade hos en veterinär.Han berätta att han fick va med när veterinären sövde ner grisar och sköt dom med hagel gevär för att sen kunna testa nya läke sett för att fixa skadan.

 

Alltså ni ska inte tro att dom går rampage på grisarna och tömmer hela magasin o grejor i dom utan skjuter dom med ett simpelt jakt pump hagel XD.

Tillbaka till ämnet. han berätta att ingångs hålet . alltså där kulan åker in. det vart bara en liten prick som det rann blod ur.

 

Utgångshålet däremot var som en krater.

Så om man ska vara korrekt så ärre utgångs hålet. alltså där kulan åker ut genom kroppen om den nu har en så pass kraft att den åker genom kroppen som det skvätter som mest blod ur.

 

Självklart så tror jag det skvätter lite blod i ingångs hålet men inte så mkt som vid utgångs hålet.

 

Det är så jag tror det är om man ska vara fysisk korrekt ^^

Nu e det ju dock film och jag föredrar att det skvätter en stor bit blod när folk blir skjutna och det ska då förstås vara vid ingångshålet ^^

 

Förlåt om jag tog dig som exempel men jag ville bara få det sagt , tack^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Du vet antagligen inte om att den kalibern man använder i Deaglen är sån man använder till gevär och kulsprutor och är runt några gånger så mycket större än en vanligt pistols kaliber.

 

Lita på mig. Det blir mer blodstänk ju större kaliber... och för ren logik: Större hål mer utrymme för blodet att komma ut på.;)

 

Och jag har sett folk dö... ingen hit precis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Även med risk att starta en debatt måste jag klargöra att en Deagle kaliber ( 357 magnum om man ska vara korrekt) inte används i kulsprutor elr gevär.

 

Den kalibern gör sig känd som kraftig då den oftast är plat slipad där fram och därav splittras när den kommer in i kroppen. Ville bara säga det. Off off topic*

 

Men du har övertalat mig. Dessto större kaliber dessto mer blodstänk.

Låter vettigt. Finns ju bara ett sätt o ta reda på ? ;)

 

Beklagar också att du sett folk dö :(

 

Tack o hej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...