Gå till innehåll

Slo mo och blod


Cess

Recommended Posts

Jag undrar om någon känner igen ett redigeringsprogram som skapar bildrutor i tex en scen man filmat, så resultatet blir som om man filmat det med höghastighetskamera? Jag har haft tillgång till den hemsidan förut, men nu har jag tappat bort det. Vore tacksamt om någon vet...

 

Sedan undrar jag om någon vet hur man kan skapa squibs för film, någon som blir skjuten och blod skvätter? Utan att betala en förmögenhet eller ha massa polisrättigheter och tjafs, som jag läst någonstans.

 

Tack för svar...

Länk till kommentar
Share on other sites

After Effects 7.0 (och senare antar jag) har en sådan slow-motion du efterfrågar, alltså ändrar frameraten. Finns även att köpa som ett plug-in, bland annat twixtor. Prova googla på det.

 

Alternativ till explosiva squibs kan du läsa om i forumet, bara söka på squibs, alt. blodsquibs, blodstänk osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

kan du med after effects? för jag har de på datorn, vore grymt om man kunde få till den effekten. Dessutom gällande squibs, så har jag provat pump prylen, som funkar hyfsat. Jag vill se blod som skätter i bild, utan någon som håller i slangar, men tydligen så finns de inget annat sätt än den som proffsen använder sig av... men jag är mer inne på slo mo om du kan hjälpa mig lite :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...