Gå till innehåll

trilla ner i en brunn med vatten


spectrus

Recommended Posts

hej

i augusti ska vi spela in en film, en 9 årig kille ska trilla ner i en djup brunn med vatten. det är kanske inte så lämpligt att kasta ner en 9 åring i en brunn.

så hur ska jag göra? i filmen ska han även vara bakbunden och man ska se mycket bilder när han ligger i vattnet försvinner ner och dyker upp igen sedan ska även en man klättra ner i brunnen och hämta upp honom.

 

jag vet inte hur jag ska göra detta. hjälp mig!

 

tacksam för svar

/th

Länk till kommentar
Share on other sites

En brunn brukar vara ganska djup och ha kylskåpskallt vatten. Vad händer när han blir trött och kall och vill upp i rödaste rappet?

 

På nått sätt kommer jag att tänka på när helan och halvan dividerar om att helan skall ta självmord genom att binda en sten i ett rep runt midjan och hoppa i vatten. Eftersom halvan är helans eviga följeslagare skall han naturligtvis hoppa till sammans med helan. Efter mycket dividerande så lyckas halvan och en polis övertyga helan att inte hoppa. Då frågar halvan om helan verkligen behöver stenen längre, varpå halvan kastar stenen i vattnet (fortfarande fastknuten i helan).

Länk till kommentar
Share on other sites

bygg en dekor av en halv brun runt en rundbarnpol med svartmålad botten. Gott om plats för kamrea, ljus osv

 

P.s finns nog inte brunnar med plats för både filmteam och wskådis i ;)

 

Vad menar du med att han ska vara i bakgrunden???

Villka perspektiv har du tänkt?

Länk till kommentar
Share on other sites

det kanske man skulle prova... han ska vara bakbunden (på svenska betyder det att man har ett snöre som binder ihop båda händerna bakom ryggen.) jag hade tänkt att filma ovanifrån, men det kan nog fungera det här också,

Länk till kommentar
Share on other sites

Skippa barnpoolen. Bygg bara en halvcirkel eller rörformad "brunnskuliss" någsom ni går till närmaste sjö och sänker ned så kan stackarn ligga där och sprattla ett tag. Tror färgen på det vattnet blir lite snyggare också. :-)

Vattenfast kuliss(!!!!)

 

Jag fattade inte det där med att ni inte kunde skicka ner killen i en riktig brunn direkt. Han kan ju ha nån billig DV-kamera med sig ned så kan övriga gå och fika..... Se bara till att det görs vid sista tagningen och ha kameran i en fiskelina. Eller gör inte det förresten.

 

Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

pappermarsje (stavning?) eller kanske gipsbindor på ngt vis, sen målar man det, om det sen dessutom ska vara ganska mörkt så blir det nog inte så svårt att bygga. Eller varför inte helt sonika mura, då blir det ju verkligt, dock tungt. Tex en tegelbrun, då är det bara leta rätt på massa gammla tegelbitar, mura ihop skiten, klart på ett par timmar (plus torktid) Natur sten blir lite knivigare att mura med, men går finfint. Eftersom det bara ska vara en kullis så behöver det ju inte vara så stadigt, så det e väll bara kladda på. Gör den på en stor skiva med hjul om du har, så blir den lätt att flytta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skall det vara billigt? I vår familj gör vi piñatas av tidningspapper som limmas med vatten som man blandar ner vetemjöl i. Denna blandning får koka upp och då omvandlas stärkelsen till klister och det liknar tapetklister. Genom att doppa tidningspapper i klistret och klistra på stomme man byggt av praktiskt taget vad som helst går det att bygga hårresande konstruktioner riktigt billigt. När det torkat, vilket tar en bra tid, blir det nästan som man tänker sig konstruktioner av gipsbindor.

 

Vetemjöl kostar mindre än 20 kronor (nu måste jag erkänna att det är mest min fru som handlar) och tidningspapper har jag massor av i pannrummet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skall det vara billigt? I vår familj gör vi piñatas av tidningspapper som limmas med vatten som man blandar ner vetemjöl i. Denna blandning får koka upp och då omvandlas stärkelsen till klister och det liknar tapetklister. Genom att doppa tidningspapper i klistret och klistra på stomme man byggt av praktiskt taget vad som helst går det att bygga hårresande konstruktioner riktigt billigt. När det torkat, vilket tar en bra tid, blir det nästan som man tänker sig konstruktioner av gipsbindor.

 

Vetemjöl kostar mindre än 20 kronor (nu måste jag erkänna att det är mest min fru som handlar) och tidningspapper har jag massor av i pannrummet.

 

smart!

låter som en bra idé eftersom det ska vara så billigt som möjligt, men blir det stabilt? tegelideén var också bra... men blir det inte lite dyrt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle ställa kameran längst ner i brunnen, sen skulle skådisen (förmodar att han inte väger 150kg+) sedan fästa eventuella säkerhetslinor, eller bara hålla ihonnom ordenligt i fötterna.

 

Be honnom luta sig ut så mycket de går utan att falla ner, sen dra sig up. Spela upp detta baklänges, Kan fungera.

Länk till kommentar
Share on other sites

..men blir det stabilt?
Tja, vi brukar fylla piñatan med godis och sen skall ungarna slå sönder den med ett baseballträ för att få ut godiset. De brukar få hålla på ett bra tag innan de lyckas. Ju mer papper, ju hållbarare. Brukade ni inte få göra en spargris i förskolan? Man lindar tidningspapper runt en balong och sätter tryne och ben av äggkartong?
Länk till kommentar
Share on other sites

det där med pappermarsche kan bli lite knepigt, om det ska vara vatten på. papper och vatten funkar ju inte så bra ihop. Tegel idén behöver inte bli dyr, om ni hittar teglet gratis, annars kanske det kostar. Sen kan ni ju mura med lera eller dylikt, blir inte hållbart, men det behöver det knappast bli heller. Natur sten är ju som sagt en annan idé, men svårare att mura med, så det inte rasar. här kan du hitta tegel tex http://www.blocket.se/vi/12743694.htm?ca=10_s vet ju dock inte var du bor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...