Gå till innehåll

Vilket after effects ska man köpa?


Gäst bollyn

Recommended Posts

Gäst bollyn

Jag kanske ska köpa After Effects Pro för windows och undrar om man ska köpa Adobe After Effects Professional 7.0 Win eller Adobe Programvara After Effects CS3 Win Eng?

 

Vad är det för skillnad på dom?

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst bollyn

Har Adobe Programvara After Effects CS3 Win Eng mindre effekter en Adobe After Effects Professional 7.0 Win?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det tror jag verkligen inte! CS3 måste ju vara bättre egtersom det är en ny version.

 

/Jesper

Du menar att ju mer du betalar, ju bättre är programmen.

Tror inte det? eller hur.

Vad skulle det vara för skillnad mellan after effects 6.5 pro och CS3, just det Adobe får mer betalt, inget annat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du menar att ju mer du betalar, ju bättre är programmen.

Tror inte det? eller hur.

Vad skulle det vara för skillnad mellan after effects 6.5 pro och CS3, just det Adobe får mer betalt, inget annat.

 

 

lol, är du seriös? När du uppenbarligen inte har någon som helst kunskap om AE eller iallafall kunskap om nya förbättringar och funktioner så tycker jag att du ska hålla dig från att posta sådana fåniga inlägg som får människor som inte sitter på så mycket kunskap om AE att bli förvirrade och ger dem en falsk uppfattningen utav programmet.

 

Har Adobe Programvara After Effects CS3 Win Eng mindre effekter en Adobe After Effects Professional 7.0 Win?

 

Nej, CS3 har mer nya funktioner. Upp till CS3 har det funnits en vanlig version och en Pro version, Efter CS3 är så inte fallet utan Adobe har bara släppt en version som innehåller allt, te x tracking möjligheter och 3rd party mjukvara som Keylight som tididagare bara funnits med i pro versionen.

Länk till kommentar
Share on other sites

lol, är du seriös? När du uppenbarligen inte har någon som helst kunskap om AE eller iallafall kunskap om nya förbättringar och funktioner så tycker jag att du ska hålla dig från att posta sådana fåniga inlägg som får människor som inte sitter på så mycket kunskap om AE att bli förvirrade och ger dem en falsk uppfattningen utav programmet.

Kvalificerat skitsnack. Bärätta själv vad du gjort i after effects nyare program som inte skulle kunna gå i äldre program. Exaxt vill vi veta. Lägg gärna upp en film på din senaste skapelse. Ett måste, NU

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

=) skitsnack? om vi vänder på det hela, vad gör dig kvalificerad att göra den bedömningen?

 

Iallafall, jag misstänker att du är ännu en viktigpetter som spyr galla lite här och var på forum, men för er andra så säger jag bara att CS3 har mycket mer funktioner och förbättringar än te x 7.0, för många för att skriva en post, skulle kunna skriva 8 a4 om nya funktioner gentemot 7.0. Däremot ska det också sägas att 7.0 kommer man riktigt långt med, nästan lika långt som CS3 dock så kommer man som sagt längre med CS3 samtidigt som det är snabbare och enklare. Att säga att enda skillnaden från 6.5 till CS3 är kostnaden är ju riktigt från vettet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kvalificerat skitsnack. Bärätta själv vad du gjort i after effects nyare program som inte skulle kunna gå i äldre program. Exaxt vill vi veta. Lägg gärna upp en film på din senaste skapelse. Ett måste, NU

/nils

Det handlar oftast inte om vad man inte kunde göra innan, utan hur mycket lättare vissa saker har blivit.

Länk till kommentar
Share on other sites

=) skitsnack? om vi vänder på det hela, vad gör dig kvalificerad att göra den bedömningen?

 

Iallafall, jag misstänker att du är ännu en viktigpetter som spyr galla lite här och var på forum, men för er andra så säger jag bara att CS3 har mycket mer funktioner och förbättringar än te x 7.0, för många för att skriva en post, skulle kunna skriva 8 a4 om nya funktioner gentemot 7.0. Däremot ska det också sägas att 7.0 kommer man riktigt långt med, nästan lika långt som CS3 dock så kommer man som sagt längre med CS3 samtidigt som det är snabbare och enklare. Att säga att enda skillnaden från 6.5 till CS3 är kostnaden är ju riktigt från vettet.

Man kan tro att du har har provision från Adobe, eftersom du verkar högakta deras priser.

Se till att du lägger upp nåt här som du gjort, istället för att snacka dynga. Din trovärdighet är 0 just nu.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan tro att du har har provision från Adobe, eftersom du verkar högakta deras priser.

Se till att du lägger upp nåt här som du gjort, istället för att snacka dynga. Din trovärdighet är 0 just nu.

/nils

 

 

Högaktar Adobes priser? vart får du det ifrån? Jag har endast påpekat att påståendet att "det enda som skiljer imellan 6.5 och CS3 är priset" är helt från vettet, vilket det är. På vilket sätt är det att högakta Adobes priser?

 

Du är rätt upptagen med att påpeka att jag pratar dynga och att min trovärdighet är 0 osv, Jag är lite fundersam över vad som får dig att tro att din trovärdighet är högre? skum kille.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ayame, hoppas vi är på en lungnare nivå nu.

Som du kanske sett i andra inlägg har jag kriteserat Adobe för deras hantering av licenser mm.

Man måste ju först komma fram till vad man vill göra. Sedan programval. Har gett Adobe stryk när det gäller supporten mm, vilket de erkänner. Allt är kaos just nu.

Jag har även kritiserat deras sätt att marknadsföra nya produkter, som i många fall är ett sätt att dra in pengar, enbart. Istället för att stödja nybörjare somvill göra effekter. Det enda positiva, som jesper sa, är ju rabatter.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan säga redan nu att jag håller med Ayame. Tyvärr, "jernby", men det finns självklart förbättringar med CS3. Adobe förklarar ju själva vad som är nytt och förbättrat i och med varje ny version.

 

Och du frågade vad som man inte kunde göra i 6.5 som man kan i CS3. Ja, tex. HDV, kunde du redigera HDV i 6.5? Exportera till Mobil-format? Få med lika bra och nya Plugins som nu? Stöd för dagens/morgondagens format lika bra som CS3? Ju nyare programvara är desto bättre häger den med all annan utveckling.

 

Sedan är det en helt annan fråga om vad man tycker om Adobe. Jag tycker också att det är fruktansvärt krångligt med alla programvara från Adobe. Kan inte räkna till så många problem jag haft.

Länk till kommentar
Share on other sites

ThirddOracle: Varför skulle man inte kunna redigera HDV och exportera till mobilen med 6.5?

After Effects måste väl gå efter vilka codecs man har installerade?

 

Skulle inte tro att du kunde exportera till MPEG-2 Blu-ray och H.264 Blu-Ray i 6.5!!! Det verkar även vara nytt att kunna exportera till mobil.

Länk till kommentar
Share on other sites

ThirddOracle: Varför skulle man inte kunna redigera HDV och exportera till mobilen med 6.5?

After Effects måste väl gå efter vilka codecs man har installerade?

 

Puppet Tool verkar vara riktigt coolt, ÄVEN DET ÄR HELT NYTT!!

 

Detta är HELT nya saker för enbart Animation:

 

-Shape layers

-Path operations

-The Puppet tool

-The Overlap tool

-The Starch tool

-Brainstorm

-Per-character 3D animated text

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle inte tro att du kunde exportera till MPEG-2 Blu-ray och H.264 Blu-Ray i 6.5!!! Det verkar även vara nytt att kunna exportera till mobil.

Det är ju helt idiotisk om man inte kunde det innan. Man borde ju få kunna exportera till vilket format man vill. Det är något som jag tar för givet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men vad ni säger betyder ju att att man ska en sekreterare (sexig) i knät, när man ska göra film. Hon tar hand om problemen med programvaran. Det verkar som ni pratar teknik hela tiden, utan att visa vad ni gjort.

Jag vet inte hur bluerai eller hdv fungerar i AE, vill heller inte veta.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jernby, Tyvärr. Jag förstår inte vad ditt missnöje med Adobes support och deras produkter har för relevans till ämnet? Det var inte det som som diskuterats eller vad original posten handlade om heller. Det har inte heller någon relevans till frågan om versionen utav AE spelar någon roll. Annat hade det kanske varit om frågan handlat om hurvida AE står sig mot te x shake.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...