Gå till innehåll

Åkning i Vattenrör


Recommended Posts

Är det någon här som skulle vilja hjälpa mig. Jag håller på att prudocera en 0 budget naturfilm på 3 min till en tävling.

 

Som rubriken säger så är det en animering genom ett vattenrör jag skulle behöva ha hjälp att tillverka... jag har lite ideér om hur jag skulle kunna göra det med kamera men med tanke på deadlinen så vore det bättre att försöka få det animerat. Inte så jätte avancerat... det ska vara en kort 10-15 sek åkning från vattenkranen, fort, igenom ett rör (upp och ner, fram och tillbaka, som om man blev spolad i toaletten) som sedan ska "ploppa" ut i en sjö.

 

Någon intresserad?

 

maila markus@nordproduktion.se eller svara här i tråden.

 

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja du. Jag jobbar ju som rörmockare och de händer att vi just filmar detta :P (rören alltså) Dock på Vhs. Ska se ifall jag kan få tag på ett gammaltband. haha!

 

 

Skule kunna funka.... annars så ska jag testa att åka upp till en rörfirma och ta någta klipp... Det ska ju hälst se ut som att de är vattenfylda... och om de är stora så kan jag i och för sig pilla in UVhuset... men tänkte att det kanske var enklare att animera det hela...

Men kollla du... det vore sjysst

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag ska ha "riktig" åkning så fixar jag nog det själv med mitt UV hus och i ett nog stort rör... (med en vatenslag som spolar så ska det nog kunna se verkligt ut).

 

Men det vore kul med en animering (där av placeringen i detta forum). Någon animerare som är intresserad?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag ska ha "riktig" åkning så fixar jag nog det själv med mitt UV hus och i ett nog stort rör... (med en vatenslag som spolar så ska det nog kunna se verkligt ut).

 

Men det vore kul med en animering (där av placeringen i detta forum). Någon animerare som är intresserad?

Jag har iofs lite ont om tid och ska utomlands fram och tillbaka ett par gånger i sommar, men vad har du för deadline?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har iofs lite ont om tid och ska utomlands fram och tillbaka ett par gånger i sommar, men vad har du för deadline?

 

filmen ska laddas upp den 20/7. så det är inte så mycket tid... Jag fick reda på ämnet i lördags.. så man har 3 veckor på sig att komma på idé, filma, klippa.

Länk till kommentar
Share on other sites

filmen ska laddas upp den 20/7. så det är inte så mycket tid... Jag fick reda på ämnet i lördags.. så man har 3 veckor på sig att komma på idé, filma, klippa.

ok.

Ser tyvarr morkt ut.

Fick lite mera jobb an jag tankt mig.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

HAHA!!!

 

om jag inte ger sig så kommer man på något smart till slut.

 

Jag kom på att för ett år sedan så bestälde jag en övervakningskamera som tål ett vattendjup till 10 meter. Den har AV ut signal... TADA! kopla till XL2:an och täjpa fast kameran på ett fiskespö. Tryck sedan in kameran i ett stuprör som du spolar med vatten.

 

Här är några "bakom-kameran-bilder":

 

http://img253.imageshack.us/img253/655/dsc00056rm3.jpg

 

 

http://img529.imageshack.us/img529/8655/dsc00057uv0.jpg

 

 

http://img529.imageshack.us/img529/3167/dsc00059je9.jpg

 

 

http://img529.imageshack.us/img529/1332/dsc00060mn7.jpg

 

(Moderator.. du kan flytta den här tråden till Inspelning>specialeffekter. den passar nog bättre där nu.)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Filmen är klar och jag postar en tråd i "Kolla min film". Det blev inte 100% som jag ville ha det, men bra nog.

 

Kameran har 40 st IR dioder som tänds vid låg lux (kommer inte ihåg vid hur låg) så det gick bra att filma i röret.

 

när tänker du lägga upp filmen? är sugen på att se resultatet.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har inte tagit mig tid till att fixa stillbilder.. filmen liger ute på en server men jag vill inte skriva vart för då blir det ju inte rätt som reglerna säger. tills att jag gör det jag ska så kan man PM:a mig så skickar jag länken.

 

Edit:

Filmen är nu upplagd i "kolla min film".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...