Gå till innehåll

Behöver hjälp inför audition!


carbe

Recommended Posts

En person från filmbolaget "Tre vänner" ringde mig i dag. Han hade hittat mig på Filmcafé.nu och frågade om jag ville komma på audition till deras nya film. Han lät väldigt trevlig så jag sa att jag var intresserad. Nu behöver jag tips och idéer till hur jag skall klara av detta på bästa sätt. Enligt vad jag uppfattat är rollen ganska stor, så det är nog rätt många som söker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite tips, utöver själva provutförandet;

 

Försök vara lätt att prata med, le gärna och visa att du är intresserad på riktigt. Ett fast handslag är alltid viktigt tycker jag, oavsett hur gammal man är. Det förstärker helthetsintrycket, speciellt om andra skådespelare har slängt fram en död fisk. De kommer dock att ha överseende med att du är 14 år, så tänk inte allt för mycket på hur du ska uppträda, håll bara inte tillbaka på skådespeleriet.

 

Om det går dåligt första gången du spelar, be snällt om att få göra om det (utan att använda hundögonen).

Länk till kommentar
Share on other sites

De kommer dock att ha överseende med att du är 14 år, så tänk inte allt för mycket på hur du ska uppträda, håll bara inte tillbaka på skådespeleriet.

 

Hur menar du med att jag inte skall hålla tillbaka på skådespeleriet? Jag förstår inte riktigt vad det betyder.

 

Lite fysik aktivitet innan kanske?

 

Fysisk aktivitet? Skall jag träna innan? Blir det bättre då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Möjligtvis, har bara varit på en audition tidigare. Det var några år sedan och det gick inte oerhört bra. :) Men jag tyckte att de hade planerat dåligt. Det var två oerfarna tjejer som filmade oss hur vi skulle göra, vi fick ingenting att läsa på. Sedan skulle regissören se på det. Det är mycket bättre den här gången.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast att du trodde att du var den enda i hela Sverige som skulle på provfilmning. ;)

 

Nej, men det var eftersom du inte visste att det var nästa vecka så trodde jag det. :)

Jag trodde det var olika dagar... :)

De kanske ringer dig senare. :D

Det är ju typ flera hundra som deltar... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, men det var eftersom du inte hade hört nåt. :)

Jag trodde det var olika dagar... :)

De kanske ringer dig senare. :D

 

Eh... de har redan ringt mig och sagt allting. :/

Men nu skall vi inte snacka sådant.

Länk till kommentar
Share on other sites

var den du är helt enkelt. Det blir alltdid så fel när en ung person försöker "spela" nån annan än sig själv. Man ser det direkt. Det är misstaget som så många unga och barn gör när de har fått massa tips från vuxna. Du ska ta regi så om du gör dig till och samtidigt ska ta regi, det är då det blir galet. Jag lovar, det är bara en nackdel att låtsas och göra saker som du inte gör i vanliga fall. Vi castare märker sånt direkt. lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu börjar provfilmningen närma sig. Jag skall provfilma på måndag klockan 13:00 för två olika roller. Provfilmningen kommer att utföras på drygt 40 minuter enligt rollsättaren. Därför uppskattas fler utomordentliga tips!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kanske krånglar till det för dig om du ska hålla massa tips i huvudet. Håll fast i en enda tanke och kör resten på känsla. Det är mitt tips. Vilken tanke som är bäst? Det vet du bara själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...