Gå till innehåll

Öka render-hastigheten i AE?


ThirddOracle

Recommended Posts

VideoCoPilot skriver att man kan koppla tex Sega, Nintendo etc. till datorn för att sedan använda till att få lägre render hastigheter. Hur ska jag göra? Alla verkar veta hur man ska göra.

 

Jag har en Xbox som ingen använder, tänkte jag kunde använda den.

 

Hur ska jag göra? Verkar vara riktigt bra!

 

Här verkar vara ett program som man kan använda. Men jag vet fortfarande inte de andra delarna som hur jag ska koppla in Xboxen till datorn, hur ska jag kunna få in allt att fungera i After Effects?

 

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Others/DrQueue.shtml

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har aldrig använt AE med sk Render Farm och kan inte därför ge annat tips än att vänta på svar eller att söka på render farm+ae på tex google som kommer att ge massor av träffar.

 

Vad är det som tar tid idag? Hur många lager har du i dina Comps? Ett bra sätt att få ner renderingstider i AE är att förrendera saker och att använda Pre Compositions samt att tänka på var man lägger filter. Att tex ha tio textlager och lägga 10 Drop Shadow och sedan slå på Motion Blur på alla tio textlager kommer att ge dig mycket längre renderingstider än om du gör en Pre Composition av dina tio textlager och lägger på en Drop Shadow på den Pre Composition och slår på Motion Blur en gång på din Pre Composition.

 

Förrendera och Pre Comps har sparat mig massor av tid. Om du förrenderar och jobbar med PC, använd inte Pre-render i AE, rendera ut manuellt som QuickTime, Animation så sparar du tiden det tar att göra RAM Previews samt slutrendering då okomprimerad avi tar längre tid att previewa/rendera ut när man använder det som källmaterial istället för Quicktime, Animation. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det som är felet för mig är datorns hårdvara tyvärr. Det fungerar väl acceptabelt nu men snart kommer jag satsa på en HDV-kamera och HDV-redigering kräver mycket mer vad jag har förstått.

 

Tack för svaret! :)

 

 

Du får liksom en 6000+ x2 amd, 2gb ram moderkort / ett billigt grafikort för runt 5000-6000.

 

Det är inte så dyrt tycker jag!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej det är inte dyrt, men jag ska inte köpa ny dator föränn till vintern.

 

Jag tycker vi ska gå tillbaka till at behandla ämnet. Inte försöka gå massa omvägar som att köpa ny dator etc.

 

Någon som har svaret på den ursprungliga frågan?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, Rogge hade ett jättebra svar.

 

Jag har enormt svårt att tänka mig att en Xbox skulle kunna hjälpa dig särskilt mycket med renderingstider. Du har två svaga länkar i den ekvationen. Du behöver en snabb och stabil gigabit-hub och gigabit etehernet på alla amskiner och du kan enbart rendera imagesekvenser på flera CPUer i ett nätverk.

 

Optimering av dina projekt tror jag är betydligt mer lönsamt i fråga om hastighet, som Rogge var inne på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sporrad av Munthe fortsätter och kan ge ett konkret exempel:

När jag var ganska grön på AE gjorde jag en rörlig DVD-menu till en dubbel-DVD. Enbart kapitelmenyn som är 1 minut och 4 sekunder lång tog hela 2 timmar och 45 minuter att rendera ut! När jag flera månader senare läst på och lärt mig mer så optimerade jag den Composition som menyn låg i bara för att testa och fick ut exakt samma meny på 9 minuter och 30 sekunder enbart genom att förrendera och använda sig av Pre Comps. Jag pratar om samma meny utrenderad på samma dator, i samma version av AE.

 

Så att optimera AE's sk Render Pipeline genom att Precomposa/förrendera allt som är klart är A och O om man är ute efter snabbare renderingstider i AE. :)

 

Nej, det är fortfarande inget svar på din fråga ang Render Farms, men något du (och alla andra) seriöst bör tänka på. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Asså det dom skrivit på Videocopilot var bara ett skämt.

Andrew sa i en av sina videotutorials att man kunde använda en ps3 som man kunde rendera på, och det var många som trodde på att det gick.

Så han fick skriva att han bara skojade och då var det många som skrev att de renderade på massa gamla konsoller.

http://videocopilot.net/blog/?p=13#comments

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...