Gå till innehåll

T-mannen(hela filmen)(38,42min)


viktim

Recommended Posts

Nu har jag sett den, Gillade den, även om det fanns en del brister.

Inget elakt menat men jag tyckte skådespeleriet vart lite klent.

Och vem sticker ut o går lite när han nyss har blivit skjuten i benet? :S

Och sen så vart effekterna när man såg kulorna flyga inte så värst snygga.

Ta inte nu allt detta för hårt.

 

Det vart det jag hade o klaga annars så gilla jag ärligt talat filmen.

Gilla hur kreativa och engagerade ni var. :D

Synd att filmen sluta när det var som spännande också :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag sett den, Gillade den, även om det fanns en del brister.

Inget elakt menat men jag tyckte skådespeleriet vart lite klent.

Och vem sticker ut o går lite när han nyss har blivit skjuten i benet? :S

Och sen så vart effekterna när man såg kulorna flyga inte så värst snygga.

Ta inte nu allt detta för hårt.

 

Det vart det jag hade o klaga annars så gilla jag ärligt talat filmen.

Gilla hur kreativa och engagerade ni var. :D

Synd att filmen sluta när det var som spännande också :P

 

Kul att du gillade den:D, nja jag vet faktist ingen som går ut efter att han har blivit skjuten. Hitta bara på det för att han skulle bli kidnappad:P

 

Och det där med kulorna som flyger ut ur pistolen, så var det så att en i min klass har en bror som jobbar åt ett spelföretag. Han kan det där med 3d, så jag passade på att fråga om han kunde göra en effekt åt oss. Självklart så fixade han det, men han testade bara lite först och skickade testet till mig(det är den som vi har med i filmen)då såg jag att hyllsorna skjöts iväg(fast dom inte ska göra det) så då bad jag han fixa det. Men eftersom han skulle resa just då och filmen skulle vara klar dagen efter så strunade vi i hur resultatet blev, så vi använde den som den var.

Länk till kommentar
Share on other sites

Rolig film! men jag kan omöjligt förstå hur det kunde ta ett år att göra den:S

Och varför gick han och lånade en dator på bibloteket när dom redan hadde två stycken där dom var innan??

 

Vad använde ni för kamera & redigeringsprogram

 

 

hehe kul:D

 

anledningen till att det tog 1 år är att vi inte spelade in varje dag direkt. Utan ibland tog det flera veckor melllan inspelningarna.

 

Jo för att agenten skulle ha möjlighet att se han, plus så vet vell ingen om han har internet hemma;)

 

Vi använde följande kameror: Panasonic NV-GS50, SONY DCR-HC96E och en canon kamera(kommer dock inte ihåg vad den heter:/)

 

Redigeringen skedde i Sony vegas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sikken tabbe, nästan i slutet när en av de som fann medaljen blir skjuten så är det en ambulans i bakgrunden men de går åt andra hållet. Tid: 27:48

 

jo jag vet:P, men meningen var ju att dom skulle gömma sig.

 

Funderade starkt på att gå och fråga dom om vi kunde använda ambulansbilen när vi spelade in. Men vi hade inte så mycket tid på oss, så jag strunta idet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte vad jag ska säga faktist. Såg filmen precis när du hade lagt upp den och har grubblat sen dess på en bra kommentar...

 

Jag gillade verkligen teasern ni gjorde, den var mycket spännande. Början av hela filmen var älskvärd, jag menar nu förtexterna och fotot till de. Efter det gick det ganska så mycket utför och slutet var nog värst av allt. Jag förstår fortfarande inte vad som hände.

 

Filmen är absolut full av amatörfel och tabbar hit och dit. Att ni har använt "barn" eller "ungdomar" till roller då det borde vara vuxna som spelar, är verkligen ett stort minus. Skådespelet är väll sådär, hade kunnat va bättre, men är varken ett minus eller ett plus...

 

Filmen tycker jag går otroligt segt frammåt from time to time. Jag vet inte riktigt varför, kan inte ge något konkret exempel, men i stort sätt allt i storyn går för segt frammåt...

 

Men! Och det är ett stort men! Jag gillar filmen! Den har en sorts amatörkärlek med sig, det märks att ni har varit ambitiösa med den vilket är ett stort plus! Denna påminde mig själv om när jag började med film från början och tack vare det blev jag grymt sugen på att göra film, så tack för det!

 

Och musiken säger jag bara wow till! Ni har verkligen fått bra musik med i den. Lite minus att ni använde samma "action" musik flera gånger, blev lite tjatigt.

 

De flesta effekter ni har med kan jag själv inte göra, så det är bra jobbat! Men angående dem sista två flygande skotten på slutet. Ni vet väll att när skott skjuts iväg så är det bara precis den lilla metallbiten längst fram som skjuts iväg, hylsan åker ut med mantelrörelsen.

 

Se över alla felen och försök undvika dem i framtiden. Och sluta inte göra film så kanske vi ses på oskarsgalan om några år^^.

 

Om du någon gång har vägarna förbi Halmstad, eller Visby så kontakta mig, hade varit kul att testa att göra film med dig eller er. Ni har det inom er tror jag.

 

//Jonathan

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte vad jag ska säga faktist. Såg filmen precis när du hade lagt upp den och har grubblat sen dess på en bra kommentar...

 

Jag gillade verkligen teasern ni gjorde, den var mycket spännande. Början av hela filmen var älskvärd, jag menar nu förtexterna och fotot till de. Efter det gick det ganska så mycket utför och slutet var nog värst av allt. Jag förstår fortfarande inte vad som hände.

 

Filmen är absolut full av amatörfel och tabbar hit och dit. Att ni har använt "barn" eller "ungdomar" till roller då det borde vara vuxna som spelar, är verkligen ett stort minus. Skådespelet är väll sådär, hade kunnat va bättre, men är varken ett minus eller ett plus...

 

Filmen tycker jag går otroligt segt frammåt from time to time. Jag vet inte riktigt varför, kan inte ge något konkret exempel, men i stort sätt allt i storyn går för segt frammåt...

 

Men! Och det är ett stort men! Jag gillar filmen! Den har en sorts amatörkärlek med sig, det märks att ni har varit ambitiösa med den vilket är ett stort plus! Denna påminde mig själv om när jag började med film från början och tack vare det blev jag grymt sugen på att göra film, så tack för det!

 

Och musiken säger jag bara wow till! Ni har verkligen fått bra musik med i den. Lite minus att ni använde samma "action" musik flera gånger, blev lite tjatigt.

 

De flesta effekter ni har med kan jag själv inte göra, så det är bra jobbat! Men angående dem sista två flygande skotten på slutet. Ni vet väll att när skott skjuts iväg så är det bara precis den lilla metallbiten längst fram som skjuts iväg, hylsan åker ut med mantelrörelsen.

 

Se över alla felen och försök undvika dem i framtiden. Och sluta inte göra film så kanske vi ses på oskarsgalan om några år^^.

 

Om du någon gång har vägarna förbi Halmstad, eller Visby så kontakta mig, hade varit kul att testa att göra film med dig eller er. Ni har det inom er tror jag.

 

//Jonathan

 

 

Hehe, kul att du gillade det. Jo jag vet att slutet är Riktigt krångligt att förstå, men meningen var inte att den skulle sluta som den gjorde. Jag hade planerat precis hur den skulle sluta(i minsta liten detalj). Men så sker det som inte får hända, jag fick inte tag i en av skådespelarna(Han som blev skjuten i benet). Och jag var verkligen tvungen att spela in sista scenen den dagen(en söndag) för jag skulle redigera hela måndagen, hade planerat att vara klar på tisdagen. Min Bild lärare ville se den innan betygen sattes(dom sattes på torsdagen)men jag blev klar på onsdag kväll(för den skulle brännas på dvd, så jag var tvungen att fixa menyer och sånt). Så jag var tvungen att göra om manuset helt och hållet kan man säga(på slutet).

 

jaja, nog om det.

 

Jo jag vet att det är en hel del amatörvibbar i den, men det är som sagt min första film. Så jag får vell förbättra mig tills nästa.

 

Att det är ett stort minus att vi använde "barn" "ungdomar" i vuxen roller vet jag. Men jag tror det är det ända sättet för dom som var med i filmen att tycka det är lite coolt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag hade ju bara tillgång till "ungdomar" så jag kunde inte direkt kombinera vuxna och barn i filmen. Tror inte dom hade vart så speciellt intresserade att vara med om det var nått annat än action osv(i vuxen roller).

 

Jo, jag vet att filmen är riktigt seg. Men sånt blev jag och tänka på när filmen var klar och inte under inspelningarna(tyver:/)

 

Kul att filmen fick dig att vilja göra en egen film:D

 

Aa, jag gillar med musiken:D, hade inte tillgång till nå mer passande musik. Så det fick bli dom som jag hade.

 

När det gäller skotten så har jag redan förklarat vf det blev som det blev, kolla tidigare inlägg.

 

Jo då, tack för dina komentarer:D

 

Ja då, klart vi kan ses nångång. Har faktist en vän som bor på Gotland(han bor i visby), så om jag åker ner dit så tvekar jag inte att ringa dej! fasst då är det bara jag som kan komma, för jag bodde i "kopparberg" när vi spelade in filmen. Har flyttat till hällsingborgs trakterna nu.

 

Det kanske blev lite drygt att läsa det här, när jag inte har citerat före varje svar:S, men jag vet inte hur man gör. Så om någon har lust att säga hur man gör så gör det:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe' date=' kul att du gillade det. Jo jag vet att slutet är Riktigt krångligt att förstå, men meningen var inte att den skulle sluta som den gjorde. Jag hade planerat precis hur den skulle sluta(i minsta liten detalj). Men så sker det som inte får hända, jag fick inte tag i en av skådespelarna(Han som blev skjuten i benet). Och jag var verkligen tvungen att spela in sista scenen den dagen(en söndag) för jag skulle redigera hela måndagen, hade planerat att vara klar på tisdagen. Min Bild lärare ville se den innan betygen sattes(dom sattes på torsdagen)men jag blev klar på onsdag kväll(för den skulle brännas på dvd, så jag var tvungen att fixa menyer och sånt). Så jag var tvungen att göra om manuset helt och hållet kan man säga(på slutet).[/quote']

 

Hur såg det tidigare slutet ut då?

 

Jo jag vet att det är en hel del amatörvibbar i den' date=' men det är som sagt min första film. Så jag får vell förbättra mig tills nästa.[/quote']

 

Bra då vad det värt att kommentera det då. My work here is done:birp

Att det är ett stort minus att vi använde "barn" "ungdomar" i vuxen roller vet jag. Men jag tror det är det ända sättet för dom som var med i filmen att tycka det är lite coolt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara' date=' men jag hade ju bara tillgång till "ungdomar" så jag kunde inte direkt kombinera vuxna och barn i filmen. Tror inte dom hade vart så speciellt intresserade att vara med om det var nått annat än action osv(i vuxen roller).[/quote']

 

Nej det är möjligt... Lite övertalning kanske hade hjälpt, funkade för mig. Men vissa roller passade bättren andra. Som exempel agenterna, dem var dem ändå jag tyckte såg någorlunda "verkliga" ut, värst var nog den killen som satt hos polisen eller växeln eller vad det var.

 

Men jag menar, varför skulle det inte gått att agenterna jagade en tonåring?:o

 

Jo' date=' jag vet att filmen är riktigt seg. Men sånt blev jag och tänka på när filmen var klar och inte under inspelningarna(tyver:/)[/quote']

 

Det var ju bra att du höll med mig, var rädd att jag kanske varit för hård..:)

 

Kul att filmen fick dig att vilja göra en egen film:D

 

Tjaa jag har ju inte gjort en ny film ännu, håller bara på med manuset. Och igentligen så blev jag som sagt bara sugen på att göra film för att det påminde om när jag själv gjorde min första stora för ca ett år sen... Men men lite credit ska ni ha^^

 

Aa' date=' jag gillar med musiken:D, hade inte tillgång till nå mer passande musik. Så det fick bli dom som jag hade.[/quote']

 

Var den tvungen att vara royal free eller? I vilket fall som hellst så finns det flera sidor med likadant koncept och bra musik, surfa runt lite så finner du^^

 

När det gäller skotten så har jag redan förklarat vf det blev som det blev' date=' kolla tidigare inlägg.[/quote']

 

I det så står det bara varför det blev som det blev, alltså varför ni inte fixade något bättre. Jag ville mer försäkra mig om du visste att skott inte ser ut så när dem skjuts.

 

Ja då' date=' klart vi kan ses nångång. Har faktist en vän som bor på Gotland(han bor i visby), så om jag åker ner dit så tvekar jag inte att ringa dej! fasst då är det bara jag som kan komma, för jag bodde i "kopparberg" när vi spelade in filmen. Har flyttat till hällsingborgs trakterna nu.[/quote']

 

Jasså, hur gammal är han då?:o

 

Jag finns där över hösten och våren, sommarn och vintern är jag i Halmstad. Ska börja på filmgymnasiet i Visby till våren, just därför är jag inte alltid där...

 

Du kan börja med att adda min msn kanske Jonathan_troff@hotmail.com alltid kul att känna fler filmfolk i sin närhet:D

 

Rätta mig om jag har fel men ligger inte Hällsingborg ett par mil söder om Halmstad och Visby ligger ju nordöst härifrån, borde du inte åka uppåt då?;)

 

Det kanske blev lite drygt att läsa det här' date=' när jag inte har citerat före varje svar:S, men jag vet inte hur man gör. Så om någon har lust att säga hur man gör så gör det:D[/quote']

 

Det är lite bökigt. Man får klippa och klistra förstår du. Trycka alltså så du citerar allt, men sen lägger du bara till

 

(t.ex.) [ quote=;114862 ] / [ /quote ]

 

före och efter den mening du vill ha citerad och sedan göra så på varje mening och skriva vad du ska skriva under den citerade meningen.

 

Lite bök, men ser bättre ut;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur såg det tidigare slutet ut då?

 

Agenterna skulle ha med Tobias bror(han som blev skjuten i bent) i bilen när dom möttes. Sen så skulle dom förhandla som dom gjorde, bara att när han skulle ge dom talismanen så skulle dom släppa jim. Precis när detta skulle ske, så skulle en annan agent som var inne i skogen med en sniper råka skjuta i backen för att han trodde Huvudpersonen(han som ger över talismanen) skulle skjuta nån av agentera pga att han drog upp armen så snabbt. Och när det bara var dom som överlevde kvar, så skulle en "polisbil"(i det här fallet en cevilpolis, så vi kunde ta vikken bil som helst) med 2 poliser i, komma och arrestera dom som överlevde. Sedan skulle en av poliserna gå fram till talismanen(asså bara platsen, för han visste inte att den låg där). Sen så skulle han märka den, ta upp den och tycka den såg interessant ut, sen stoppa ner den i fickan och åka iväg.

 

Men eftersom jag blev så förbannad för att inte "tobias bror" dök upp under inspelningen så fick det bli som det blev(fråga mig inte varför, var as stressad och så:P)

 

 

Nej det är möjligt... Lite övertalning kanske hade hjälpt, funkade för mig. Men vissa roller passade bättren andra. Som exempel agenterna, dem var dem ändå jag tyckte såg någorlunda "verkliga" ut, värst var nog den killen som satt hos polisen eller växeln eller vad det var.

 

 

Jo jag störde mig som fan på han i växeln, vi spelade in den scenen typ 10ggr(och det där var endå den bästa av dom). Men jag hade ingen annan som kunde spela den scenen, så det fick bli han.

 

 

Men jag menar, varför skulle det inte gått att agenterna jagade en tonåring?

 

Jo det var rätt smart, synd bara att jag inte tänkte på det tidigare:/

 

 

I det så står det bara varför det blev som det blev, alltså varför ni inte fixade något bättre. Jag ville mer försäkra mig om du visste att skott inte ser ut så när dem skjuts.

 

Jo då, jag vet att inte hela hyllsan skjuts i väg utan att bara "lilla metall biten längst fram" skjuts i väg. Men som sagt, han tästade bara lite.

 

 

Jasså, hur gammal är han då?

 

Jag finns där över hösten och våren, sommarn och vintern är jag i Halmstad. Ska börja på filmgymnasiet i Visby till våren, just därför är jag inte alltid där...

 

Du kan börja med att adda min msn kanske Jonathan_troff@hotmail.com alltid kul att känna fler filmfolk i sin närhet

 

Rätta mig om jag har fel men ligger inte Hällsingborg ett par mil söder om Halmstad och Visby ligger ju nordöst härifrån, borde du inte åka uppåt då?

 

Han är 16år. Ja då jag addar dej på engång:D.

 

Hahaha, det är med att jag skrev "åka ner" till Gotland beror på att Jag bodde Norr om Örebro innan. Och då blir det ju "Ner" till Gotland, att jag sa "ner" är bara av ren vana.

 

 

Tack förresten för att du visade hur man citerar tex en mening:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...