Gå till innehåll

Filmkamera för långfilm??


bfilm

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är en regissör som i höst ska spela in en proffesionell skräckfilm med crew och cast redo. Jag undrar vad för filmkamera man ska köpa? Den får inte vara för dyr, men den ska gärna filma snyggt. Kvaliteten ska vara som (eller nära) riktig film.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Jag är en regissör som i höst ska spela in en proffesionell skräckfilm med crew och cast redo. Jag undrar vad för filmkamera man ska köpa? Den får inte vara för dyr, men den ska gärna filma snyggt. Kvaliteten ska vara som (eller nära) riktig film.

 

Tack på förhand!

 

Villket format 8,16 eller 35mm? Brukar man inte hyra filmkamera för det mesta? (Eftersom du skriver att du är proffesionell utgår jag ifrån att du inte menar videokamera)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Jag är en regissör som i höst ska spela in en proffesionell skräckfilm med crew och cast redo. Jag undrar vad för filmkamera man ska köpa? Den får inte vara för dyr, men den ska gärna filma snyggt. Kvaliteten ska vara som (eller nära) riktig film.

 

Tack på förhand!

 

 

Som sagt, budget? Bästa lösningen är att hyra en filmkamera, finns många ställen att välja på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Team_fagott och Wallin: Med tanke på att tråden ligger i videokameraforumet och trådstartaren efterlyser en kamera som ger en kvalitet som är nära eller lika med "riktig film", så kan vi nog anta att det är en videokamera som avses. Viss språkförbistring får man helt enkelt räkna med...

 

Den får inte vara för dyr, men den ska gärna filma snyggt. Kvaliteten ska vara som (eller nära) riktig film.

Dröm vidare. Det bästa du kan göra är att filma på 16 mm eller hyra en videokamera modell bättre för ett par tusenlappar per dag. Om du verkligen är inställd på att köpa en videokamera kommer du inte att komma i närheten av "riktig film".

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...