Gå till innehåll

Kapitel I Sony DVD architect


viktim

Recommended Posts

Hej, håller på med DVD:n till våran film nu. Men jag har ett problem, jag vill kunna ha kapitel i filmen, så man slipper hålla på och "snabb spola" igenom filmen.

 

Tror jag förklara rätt nu iaf. Men det heter vell "kapitel" när man ska "spola frammåt" utan att behöva se det man spolar, utan att den tar en direkt till tex "kapitel 4 av 6"

 

Jag använder Sony DVD architect 4.0

 

någon som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kapitel fungerar som du vill ha det.

 

Jag känner inte till Sony DVD architect 4 men det står väl i manualen eller i hjälpfunktionen. Använder Encore och där styr man dels från en meny eller också genom "hopptangenten" på fjärrkontrollen - om man har sagt till i programmet att det skall göra så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, håller på med DVD:n till våran film nu. Men jag har ett problem, jag vill kunna ha kapitel i filmen, så man slipper hålla på och "snabb spola" igenom filmen.

 

Tror jag förklara rätt nu iaf. Men det heter vell "kapitel" när man ska "spola frammåt" utan att behöva se det man spolar, utan att den tar en direkt till tex "kapitel 4 av 6"

 

Jag använder Sony DVD architect 4.0

 

någon som vet?

 

Under tidslinjens alternativ finns där snabbknappar för kapitelval.

Du kan även högerklicka på valt ställe i tidslinjen av din film och välja "Insert Chapter Point". Sedan kan du med hjälp av knappar göra en kapitelval meny genom att länka de olika knapparna till valt kapitel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...