Gå till innehåll

Vad är Koreografi


Recommended Posts

tjena allihoppa

 

jag ber om ursäkt om min fråga låter lite efterblivet eller om det är en dumm fråga.

 

 

Jag kanske har förstått saker lite fel, och en av sakerna är (Koreografi) jag har aldrig förstått vad koreografi betyder, som jag fårstår det så är det med andra ord (Inlärda rörelser), alltså om jag säger att jag ska filma en fight scen och jag ska köra med Koreografiska rörelser så betyder det med andra ord att jag ska köra med inlärda rörelser.

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena allihoppa

 

jag ber om ursäkt om min fråga låter lite efterblivet eller om det är en dumm fråga.

 

 

Jag kanske har förstått saker lite fel, och en av sakerna är (Koreografi) jag har aldrig förstått vad koreografi betyder, som jag fårstår det så är det med andra ord (Inlärda rörelser), alltså om jag säger att jag ska filma en fight scen och jag ska köra med Koreografiska rörelser så betyder det med andra ord att jag ska köra med inlärda rörelser.

 

 

Du har förståt rätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Den som skapar koreografin kallas helt enkelt koreograf om du inte redan visste de.

 

Många estetiska yrken använder sig utav en koreograf, tex. dans, teater mm.

Och tex. i en fight scene så improvoserar dem bara inte så klart, utan allt är inlärt till varenda liten detalj utav en koreograf.

/MM.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...