Gå till innehåll

Jobbiga skådespelare


Recommended Posts

Ibland när jag spelar in så är det många av mina kompisar som bara spinger omkring och förstör. En gång fick vi ta om en scen typ 20 gånger för att de som skule var i bakgrunden stod och gjorde miner och garvade hela tiden. Jag vill inte säga till dom att dom inte får vara med i nästa film för de e mina bästa vänner. Hur ska man göra för att få kontroll över allt

Länk till kommentar
Share on other sites

haft samma problem jag med. och kommer ha det i alla framtidens projekt.

Okonsentrerade och slöa. Men, jag tror man ska erbjuda dom något mer än bara att vara med i en film som kommer bli bra. Man kan ge dom rekvisita för arbetet. typ som något man använt i filmen som är coolt att ha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet exakt va du menar. hänt mig många gånger, men om man är mer seriös tillex har ett manus och inte improviserar på plats ( som jag ofta gör) så blir dom andra mer fokuserade. Elr så dagen innan elr så kan man få dom andra mera seriösa me hjälp av att visa film klipp på youtube på andra filmer o sånt som man vill göra liknande.

 

Lyckades göra så för mina kamrater så nu har vi äntligen ett stor projekt på gång i sommar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Skit i kompisarna och tänk på filmen i just det läget. Om de förstör filmen så är det väl inte riktigt bra att ha med dem. Riktiga kompisar är ju ändå dina kompisar även om de inte får vara med i din film.

 

Jag tar alltid kontroll över inspelningarna genom att göra allt till en väldigt stor grej. Dessutom måste man visa från början att "gör som jag säger, annars åker du ut". Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ge dom någonting annat att göra, det är inte att underskatta att ha väluppställd fika hörna med kaffe och kakor.

 

edit: läste lite nogrannare, och konstaterade att det funkade ju bara om de faktiskt inte ska vara med i bild.

Länk till kommentar
Share on other sites

för det första om dina kompisar är värkligen kompisar som du säger så borde dom inte förstöra ditt jobb ellerhur.

 

det andra är att du bör tänka på din framtid på ett seriöst sett om du vill bli regissör i framtiden ellerhur, som regissör så måste du börja visa skådespelarna (kompisarna) på inspelningsplatsen t.o.m om dom är dina bästa bästa kompisar att du är en regissör dvs att du har 100% kontroll över jobbet och alla behandlas som vanliga människor inte kompisar. Efter att ni har filmat för dagen då kan du behandla dina kompisar som kompisar

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Så är de nästan alltid för mig med :P Men så nu när vi börjat med ett skolprojekt med andra klasser, och då har människor jag aldrig kunnat trott vara filmintresserade visat sig vara extremt engagerade ;D

Så de är väll bara att fråga alla på skolan ;D De flesta ställer upp :P (nästan...om man har tur) De blir ju liksom seriösare om man knappt känner varandra för då vågar inte så många fjanta runt lika mycket :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla kanske inte är lika intresserad som du av att få filmen bra? Det låter som om ni är väldigt många på plats och det kanske inte är nödvändigt. Jag skriver saker och har egentligen aldrig filmat annat än på den gamla (inte goda) tiden då jag gick på gymnasiet men då var vi i mindre grupper, bara 2-3 pers och alla var inställda på att få saker färdiga i tid samt att ha något att visa upp för läraren och det var aldrig något trams. Om man är många så blir det alltid att några börjar tramsa om de inte är motiverade och sånt sprider sig. Mindre grupp samt tala om att det är viktigt för dig, kan de inte ta det så tycker jag att du ska försöka hitta andra som kan vara med nästa gång och om dina kompisar blir arga för att de inte får vara med så säg det, "Ni hade er chans, jag bad er sköta er men ni struntade i det."

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst medmänsklig

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 4 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Spam, grovt språkt.

 

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...