Gå till innehåll

Snaskiga sätt att dö på film


Rabies

Recommended Posts

Mina favoritscener när det gäller snaskiga sätt att dö på film är:

 

Ghostship - Vajern i början som choppar folk

Resident Evil - Laserköttaren som choppar folk i småbitar

13 ghosts - glasdörren som choppar killen på mitten

Cube - galler eller nåt har jag för mej som choppar i bitar med

 

Som ni kan se så gillar jag när det choppas rejält och skulle vilja he fler tips på filmer med liknande chop-scener ifall det nu finns. Såg nån zombiefilm med nån uppstoppad hund som va choppad på mitten med som blev zombie och låg och skällde. Kommer dock inte ihåg vad filmen heter för den va inge vidare bra. Men de e lite exempel på vad jag e ute efter.

 

Annars kan ni alltid lista andra snaskiga dödsscener på film som är värda att se. Hare gött då

Länk till kommentar
Share on other sites

den scen jag kommer å tänka på just nu är den i nya Hot Fuzz där:

 

 

Timothy Daltons ondingsfigur fastnar i med hakan på modelltornet i slutet :p

 

 

en annan shysst är ur Stallones kommande John Rambo-rulles trailer (vem fan bryr sig om vem som slår först/draws first blood nu?;))... jag upptäckte först då att jag faktiskt aldrig sett någon göra något av kommentaren "I'll rip your F****NG throat out!"... plus knivningen och kulsprutan i samma trailer...

 

oh, sodd it! se trailern helt enkelt..

sen kan ni snacka om filmen i dess tråd;)

 

en annan fin dödsscen är ju i Braindead... Gräsklipparmassakern:p

 

sedan kom jag på sepukku scenen i filmen ehhh... Sepukku... sista killen där som inte får använda en riktig kniv utan måste använda sitt träsvärd... förstår fortfarande inte hur det gick till... :S

 

Och jag brukar ju också tänka på min favoritpsykopat när det kommer till dödsscener... och då mest dödandet av paul allen... det är inte så mycket dödandet som jag älskar utan hela upptakten dit... Hip to be square har aldrig haft samma betydelse därefter;)

 

HAHA... nu kom jag på en till...

 

ED 209 dödar Kienny (Oh my gosh! :p)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...