Gå till innehåll

Producenter och skådespelare


Fat Tony

Recommended Posts

Bleckert vill inte diskutera politik. Och det vill inte jag heller. Och jag hoppades att Bleckert förtod att min blinkgubbe var välmenad. Avsikten med en blinkgubbe är att poängtera att det man säger inte är allvarligt menat, mest på skämt eller t o m ironi.

 

Vad är ditt problem, Rabies?

Länk till kommentar
Share on other sites

ja jag ställde en fråga. tycker du att det är okey att jag skämtar att du är nazist eftersom det verkar gå bra att du skämtar om att folk är kommunister? du får stila upp dej lite tycker jag och inte lägga politisk vikt i dina skämt så har jag inga problem med dom. sluta kalla folk kommunister på skoj helt enkelt med eller utan smily

Länk till kommentar
Share on other sites

Såja, lägg av nu, Rabies. Du vill väl inte bli uppfattad som "rabiat"? Jag förstod att Munthe kommunistskämt var helt på skoj, välmenande och hjärtligt. Synd att typ alla missade det... Eller alla dessa kanske missade det med flit, eftersom de kanske har något emot Munthe... Rätta mig om jag har fel.

 

Ska vi i annat fall kanske ta oss back on topic?

 

Jag säger - om folk får mycket stålar och cred, så är det pga att dom förtjänar det genom hårt arbete och/eller sin kända nuna. Så funkar marknadsekonomi.

Länk till kommentar
Share on other sites

ja jag ställde en fråga. tycker du att det är okey att jag skämtar att du är nazist eftersom det verkar gå bra att du skämtar om att folk är kommunister? du får stila upp dej lite tycker jag och inte lägga politisk vikt i dina skämt så har jag inga problem med dom. sluta kalla folk kommunister på skoj helt enkelt med eller utan smily

 

För min del får du gärna skämta om nazism, Rabies. Vad är ditt problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

inte om nazismen, utan om att du specifikt är nazist elelr göra antydningar till det. är det okey? vad jag vill minnas så glömde du smilegubben den gången du kallade mej för kommunist. hade du itne dragit ett politiskt skämt så hade det väl itne varit några problem. försök hålla kommunistsnacket borta i fortsättningen så blir det genast mycket trevligare

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har aldrig kallat dig för kommunist. Den gången följdes min mening av ett frågetecken. Ingen blinkgubbe. Den frågan var inte på skämt utan helt allvarligt ställd eftersom jag försökte förstå ett resonemang du förde (och det skrev jag) och då handlade det väldigt mycket om värderingar och politik i en helt annan tråd. Jag vet inte i hur många inlägg jag försökte förklara för dig att jag ställde dig en fråga och att det är skillnad på att fråga och att påstå. Men det gick uppenbarligen aldrig in.

 

Du lyfter bara någonting ur sitt sammanhang som är meningslöst att diskutera i den här tråden. Fortsätt den diskussionen i den tråd den hör hemma i istället (även om det känns som att vi inte kom så mycket längre i den tråden).

 

Det är jättetråkigt att Bleckert inte fattade att det jag skrev inte var allvarligt menat och att han inte fattade syftet med blinkgubben. Men det är obegripligt att du tar åt dig. Bleckert har lagt ned allt snack i den riktningen. Vad är ditt problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

ursäkta mig jag menar regissören. men producenten tar också cred för välldigt lite, men det är sant att dem tar störst ekonomisk risk. men jag tycker ändå att skådisar som jim carry är överbetald(20 000 000 US dollar).

det konstnärliga i en film görs inte av skådespelaren. det är dem som är i skuggan av skådespelaren(klippare bland annat). Det är de som borde få den störrsta delen av kakan. resigörerna borde ju också tjäna en slant på det hela men inte så mycket som skådisarna

 

Tycker ditt resonemang är helt fel.

 

Jim Carry (eller vilken annan skådis) får så mycket pengar pga. det förväntas att filmen kommer dra in iaf mer genom honom än någon Average Joe. Det är business, det är pengar för vad man tror man kommer tjäna, inte pga "mödan" han lägger ner.

 

Börja inte snacka "konstnärliga" i absolut sanning. Det varierar mellan film (läs: projekt) hur mycket utrymme det finns för "konstnärlighet" och vem som står för den. De flesta filmer klipps i "continuity editing" vilket inte är helt lätt, men den följer en tydlig mall. Det är få filmer som jag (och då har jag jobbat hela denna termin med att klippa en 13 min film, vilket tagit minst 170 timmar med regissören brevid, plus ytterliggare 50-70 timmar jag spenderat själv) ser som har "annorlunda" klippning. Klippning är så svårt eftersom bra klippning märks oftast inte.

 

Som sagt, jag tycker inte man kan säga "POSITION X ÄR MEST KONSTNÄRLIG" eftersom det hela beror på vem som har positionen och hur mycket utrymme den positionen får för konstnärliga uttryck.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...