Gå till innehåll

Strix television i blåsväder


gorse

Recommended Posts

Robert Aschbers Strix television är i blåsväder genom att spruta vatten på stadsministern inför ett teveprogram som heter "ballar av stål". Vad som kom lite i skymundan var ett annat påhitt som fick lite uppmärksamhet i radions program ett nu på morgonen.

 

I sann mediaanda sa man att Strix fejkade ett butiksrån, men strax framgick att man lurade butiksvakterna att man snattat något i butiken och sprang sin väg. Man hade tydligen varuhusets samarbete på något sätt, vilket kommer jag inte ihåg, men vakterna var i alla fall inte informerade (så klart).

 

Vakterna satte efter rymlingarna och man filmade hela rasket. Någon på varuhuset surnade till riktigt ordentligt och vakterna belagtog kamera och tejpen. Nu hotar vaktchefen att polisanmäla tilltaget med att lura vakterna, antagligen stärka av säpos polisanmälan om attentat mot statschef.

 

Men om man blandar sig in i blåsväder så gäller det att inte spotta snus i motvind. Att beslagta kameran är egenmäktigt förfarande och jag skulle bli överaskad om inte vaktchefens utspel slår rakt tillbaka mot vakterna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det är skit. vad spelar det för roll om stadministern får lite vatten på. oj så farligt. tror det var genom en fake microfon. Jag skulle vilja se klippet :)

Det som stör mig, är att det är så gammalt trick det där med mikrofonen...Vill minnas att Tom Cruise fick sig en omgång för ett år sedan.(Och han var verkligen inte speciellt road)

 

Typiskt Sverige...alltid efterlikna alla Amerikanska TV-program.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det som stör mig, är att det är så gammalt trick det där med mikrofonen...Vill minnas att Tom Cruise fick sig en omgång för ett år sedan.(Och han var verkligen inte speciellt road)

 

Typiskt Sverige...alltid efterlikna alla Amerikanska TV-program.

 

Fast nu var det ju faktiskt ett inköpt koncept, så det är väl inte så konstigt.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Balls_of_Steel_%28TV_series%29

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag brukar inte hålla med politiker, poliser eller vakter men i det här fallet då strix står på andra sidan så står jag faktiskt på vakternas sida. Har bara hört skit om strix och hur de behandlar folk, sen att dom till större delen bara gör skräp enligt mig gör inte saken bättre. Nej strix klarar sig sverige bra utan, så stäm dom till stenåldern bara!

Länk till kommentar
Share on other sites

I händelse att mitt inlägg var otydligt, var det beslagtagandet av kameran som är det intressanta, inte stadsministern. Om vakterna behandlas illa av strix eller inte är inte heller det intressanta utan om vakterna kommer att komma undan med att ta kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

vad är syftet med serien förresten... att likt diverse klipp på youtube göra dumma saker för att visa sig tuff? då är det inte så underligt att det blir problem med överheten. och för övrigt så har jag aldrig gillat dylika koncept (liknande

 

Jag tror att det är med vatten på stadsministern och tårta på kungen handlar mer om att någon faktiskt KAN komma så nära inpå dessa människor. Säpo måste ju tänka på att det KUNDE ha varit en handgranat i tårtan och det KUNDE ha varit svavelsyra istället för vattnet... och på samma sätt så blir man ju med rätta åtalad för grovt rån om man rånar en butik med en soft-air-gun... vare sig man gjorde det på "skoj" och tänkte lämna tillbaka eller inte...

 

Må så vara att dom begick egenmäktigt förfarande (ska vad jag vet till skyddsobjektsnivå innan beslagtagning av kamera kan komma på tal, och även där ska all beslagtagning noteras med klockslag och lämnas till polisen likaså all form av frihetsberövning (snackar dock ur minnet från 2veckors lättare vakttjänstutbildning i lumpen för 2 år sedan, så jag reserverar mig för fel i minnet;))). Men störande av allmän ordning kan dom ju sätta dit strix för...;)

 

Nej... kalla mig konservativ om ni vill, men dylika pojkstrecksnivåprogram gillar jag inte... dolda kameran var kul får då skojade man med folk... sånt här går ju bara ut på att göra folk förbannade och få berömm för detta...

 

Dock må man ju få fram att OM nu strix ändå lyckas få serien sänd så har dom ju nu säkrat en stor tittarskara som kommer att se programmet för att få veta vad alla snackar om...

 

"all reklam är bra reklam" som dom säger;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att det är med vatten på stadsministern och tårta på kungen handlar mer om att någon faktiskt KAN komma så nära inpå dessa människor. Säpo måste ju tänka på att det KUNDE ha varit en handgranat i tårtan och det KUNDE ha varit svavelsyra istället för vattnet... och på samma sätt så blir man ju med rätta åtalad för grovt rån om man rånar en butik med en soft-air-gun... vare sig man gjorde det på "skoj" och tänkte lämna tillbaka eller inte...

 

Håller med precis. med tanke på vad som hänt med palme och anna lindh så ska man ta alvarligt på sådana attacker. om säpo inte anmäler så betyder det att det är ok att attackera statsmän hur som hällst och då vet inte vakterna när dom ska ingripa och inte!

Länk till kommentar
Share on other sites

Balls of Steel är väl ändå brittiskt? Channel 4?

 

Mycket möjligt. Drog slutsatsen att det var amerikanskt, vet inte varför.

 

Förövrigt kan jag hålla med om att det inte är kul att göra folk förbannade i teve om de inte förtjänar det. Jag ogillar också Bam "sell-out" Margera. De klipp jag sett av brittiska Balls of Steel har jag inte uppfattat som barnsliga på det sättet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket möjligt. Drog slutsatsen att det var amerikanskt, vet inte varför.

 

Förövrigt kan jag hålla med om att det inte är kul att göra folk förbannade i teve om de inte förtjänar det. Jag ogillar också Bam "sell-out" Margera. De klipp jag sett av brittiska Balls of Steel har jag inte uppfattat som barnsliga på det sättet.

 

Gillade också det. Garvade som fan när jag såg det första gången. Känns lite meningslöst att köra en svensk variant med samma skämt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att Strix inte är ett signum för kvallitet har väll inte undgått många. Det som skrämmer mig är att det är SVT som köpt in programet.

 

 

Mjo... men förut så har dom iallafall försökt linda in eländet i nått säljbart... nu är det helt öppet att dom vill göra folk förbannade...:(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...