Gå till innehåll

Batman - The Dark Knight (2008) *spoilers*


Java ex Machina

Recommended Posts

 

Jag hade visst alldeles för höga förväntningar. Trodde det skulle vara lite mer som den förra. Massa clowner som åker runt med motorcyklar och vandaliserar!

 

Ja det skulle verkligen ha lyft filmen.

 

 

 

 

 

:OO

 

I övrigt tror jag att det var en annan film du såg av misstag. Var batman mörkhyad drog en massa billiga skämt och kunde flyga?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur länge sen var det du såg den gamla batman-filmen?

 

 

Ett tag sen, men jag gillar ändo den gamla bättre... För att liksom varför gjorde dom inte mer med clown och joker delen. Hela filmen slösades med att den där jävla guvernören var en hjälte, det är ju ändo Batman som ska vara hjälten. Batman vs the Joker hade gjort hela filmen mycket bättre, guvernören fick en alldeles för stor roll :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående batmans basröst:

 

Äsch då, det är ju en del av det teatralistiska, han pratar med mörk röst dels för att inte folk ska känna igen hans röst och dels för att han ska framstå som mer än en man.

 

Men visst, jag håller med till viss del, det har jag redan skrivit också, ibland kör Bale rösten till överdrift och att han pratar med basröst med Fox som faktiskt VET att batman är Wayne känns bara konstigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gillade inte den alls.

 

Lider så mycket av hollywood-syndrom så jag får huvudvärk. Den enda behållningen var Jokern. Men det var ju inte så mycket att hänga i julgranen.

 

Sen slutet...

 

Vad ovanligt att skärtman skulle rädda snorungen. PK-nissarna var i farten.

Länk till kommentar
Share on other sites

såg den igen.

 

alltså jag tycker dramaturgin i den är helt platt, är bara en jävla massa som händer konstant och det hoppas hejvilt mellan saker. ibland känns det som en 6 timmars film nerslaktad till 2:20

 

pg-13 barnskit hjälper inte den numera dystrare mörkare stämningen heller. Jokerns karaktär skulle tjäna så mycket på om han fick vara våldsammare, vidrigare och med psyk.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Angående batmans basröst:

 

Äsch då, det är ju en del av det teatralistiska, han pratar med mörk röst dels för att inte folk ska känna igen hans röst och dels för att han ska framstå som mer än en man.

 

Men visst, jag håller med till viss del, det har jag redan skrivit också, ibland kör Bale rösten till överdrift och att han pratar med basröst med Fox som faktiskt VET att batman är Wayne känns bara konstigt.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...