Gå till innehåll

Videokamera till sommaren (High Definition)


LiRo

Recommended Posts

Hej!

Jag ska köpa en ny videokamera, nu behöver jag eran hjälp att bestämma vilken.

Jag har kollat mycket på Sonys kameror och tycker att de verkar hålla bra standard. De modeller som jag har kollat främst på är HDR-SR7E,HDR-SR8E och HDR-HC7E.

 

Jag har bra dator och kommer att redigera videorna/filmerna ganska mycket i dator. Är HDV bättre att redigera än Hårddisk-baserad HDvideo?

Och nu till den viktigaste frågan, Vilken av dessa modeller tycker ni att jag ska köpa?

 

Tack i förväg för svaren :)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tror hdr-hc7 blir bättre på dom flästa punkterna, jag själv tycker hårddisk är lite osäker och det komprimerar oftast mycket mer, med mini-dv/hdv band kan du lagra allt jätte lätt osv...jag själv kommer iaf köpa hdr-hc7 inom några dagar

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, tack Anton.

Btw, vet du något bra ställe där man skulle kunna köpa Hdr-hc7?

ps. Är det någon skillnad på HDR-HC7 och HDR-HC7E?

gå in på prisjakt.se , jag kommer antagligen köpa på ett kännt ställe som är billigt..tbh, elgiganten eller liknande... och skillnaden är att HC7E är europa versionen och spelar in i PAL och HC7 är ntsc versionen som säljs i USA, men köper du från sverige så är alla HC7E, även ifall de inte står det

 

alltså, bor du i europa ska du ha pal

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...