Gå till innehåll

program för att ändra rösten!


Headman

Recommended Posts

Samma pluggar som inte körs i realtid, bara de finns i det formatet vilket de flesta gör. Sen beror det ju helt på hur du vill ändra rösten, alla effekter man lägger på ett ljud ändrar ju något, det är ju det som är själva poängen ;)

Vad kör du för program?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag kör inte nå program, varför tror du att jag frågar? sak samma. men ett program som ändrar rösten på eko,mörkare,Darth Vader liknande effekter och dylika saker. alltså ett program som ändrar med effekter i real tid.

 

//Johannes

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha, jag förutsatte nog att du hade ett program för att man måste ha det :) I allafall när det gäller realtidseffekter vad jag känner till. Jag vet att du kan köra vst-pluggar i audacity som ä gratis, men tvivlar på att du kan lägga dem i realtid där, kanske nån annan som testat?

http://audacityteam.org/

http://audacityteam.org/vst/

 

Jag tror tom du kan skruva ganska mycket med effekterna som följer med programmet där också då just eko, pitch (för att få mörkare röst), och även olika phasers/flangers kan få ungefär den effekt du önskar skulle jag tro. En enkel grej som att lägga ett kort eko som tenderar till att inte vara ett eko (typ 40ms) kan också skapa kul effekt beroende på hur högt man lägger den. Ehum..måste du kunna göra det i realtid?

Länk till kommentar
Share on other sites

men det borde ju finnas, har hittat nåt som heter Voice Changer software men den funka inge vidare, inget man redigerar i efterhand i real tid asså!!!!!!! men det har ni nog fattat nu :D, men det borde finnas.

har redan audacity och vitt vad jag vet så funkar inte real tids redigering eller vad man ska säga i den.

 

//Johannes

Länk till kommentar
Share on other sites

jag kör inte nå program, varför tror du att jag frågar? sak samma. men ett program som ändrar rösten på eko,mörkare,Darth Vader liknande effekter och dylika saker. alltså ett program som ändrar med effekter i real tid.

 

//Johannes

 

http://www.youtube.com/watch?v=gpxJhpofAPE

 

Här är en tutorial för att göra Darth Vader Röst.

 

:) Hoppas du har Humor ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Om man använder en effekt, t.ex. ett eko kopplat till en mikrofon så får man ekot vid samma tillfälle som ljudet som spelas in. Då har man fixat effekten i realtid. Och sedan är det kört att fixa det ljudet utan eko. Det är alltså väldigt osmart att lägga effekter på det sättet, i realtid, såvida det inte är ett liveframträdande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man använder en effekt, t.ex. ett eko kopplat till en mikrofon så får man ekot vid samma tillfälle som ljudet som spelas in. Då har man fixat effekten i realtid. Och sedan är det kört att fixa det ljudet utan eko. Det är alltså väldigt osmart att lägga effekter på det sättet, i realtid, såvida det inte är ett liveframträdande.

 

Fast ett eko som kommer vid samma tillfälle som orginalljudet är ju inget eko ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

har varit borta en stund, datorn krashade men om formaterad, har testat med Voice changer 5.5 men det funka inge VIDARE! jag ska ha det till min lillebror som lirar cs och har pipig röst, han vill ha en mörkare röst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ooookey, då lär ingen programvara i värden hjälpa tyvärr.

För att få en djup & intressant röst som inte låter som en Sankt Bernardshund på valium så krävs det att man HAR en djup & intressant röst.

Det går att pitcha rösten lite för att få till mer botten i den, & det går att förstärka botten som redan finns med bass-management-pluggar, men det går inte att få en röst som inte passerat målbrotten (eller låter så) än att låta som en whiskey-frisk 40-åring.

 

...låter mer som din bror skulle behöva fila lite på självförtroendet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...