Gå till innehåll

Kameraåkning till "följakula effekt:P"


viktim

Recommended Posts

Hej! det är så att våran film börjar gå mot sitt slut, i sista scenen ska en person bli skjuten. Och då hade jag tänkt att göra så man ser själva kulan komma ut ur pistolen. Men det är inte det som är problemet(för det har jag redan fixat) utan problemet är hur jag ska filma denna scen.

 

Jag hade tänkt att först filma han som skjuter och när han har "skjutit" så ska jag låtsas följa kulan, och när jag filmar offret så blir han träffad(detta gör jag med tryckspruta).

 

men jag förstår inte riktigt, ska allt vara i slowmotion förutom kamera åkningen eller ska kameraåkningen och själva klippet vara i slowmotion?

 

Rätt så svårt att förklara, men jag hoppas ni förstår!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl en smaksak eller? Jag personligen skulle köra den scenen i slowmotion, iallafall ett tag typ mitten av klippet. Sedan skulle jag speeda på klippet tills han blir träffad och hans blod sprutar. En effekt där är ju att göra en slowmotion när han blir skjuten. När man ser blodet spruta. (fast det kanske ser b-ut tanke på ifall du ska använda tryckpump och der ser mycket snyggare ut när det går fort)

 

Men om vi säger att klippet är 6 sek, Från att han skjuter till 2 och halv sek slowmotion man ser kulan snurra i luften, sedan när det blir 3 sek så speedar man på den tills han blir träffad och det sprutar..

Länk till kommentar
Share on other sites

aa, det är ju ett alternativ. håller nog med om att det ser snyggare ut om det går snabbt när man använder tryckspruta. Att ha slowmotion när han skjuter och sen normalhastighet när han blir skjuten låter som en utmärkt ide:D

 

någon annan som har fler förslag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...