Gå till innehåll

Hyra filmhelikoptrar...


jepser

Recommended Posts

Till min scräckfilm ska det finnas en orm i luften, (onödig information). Mer om ormen kan ni läsa i min tråd om hur den ska göras. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14196

 

I alla fall så ska det filmas i luften och därför behöver jag en helikopter, jag undrar om någon vet något ställe där man kan hyra helikoptrar för filmning.

Och kostnad.

 

Tack på förhand:p

 

// jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Naturligtvis är det långt ifrån säkert att jag kommer ha helikopter, och i så fall kommer inte jag ansvara för det, det får någon vuxen göra. Men om jag söker och får pengar så är det möjligt, men nu vill jag ha svar på mina frågor..

 

jag undrar om någon vet något ställe där man kan hyra helikoptrar för filmning.

Och kostnad.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ring någon hobbyflygare/flygklubb. Kan säkert lösas för några hundringar om det är en snäll farbror eller tant.

 

men det är ju det att jag inte vet något ställe, jag har sökt lite på google men hittar inget...

Länk till kommentar
Share on other sites

Men jernby, det ska vara på ett specielt ställe, och ormen som vi båda håller på att diskutera om ska synas från bland annat sidan, och man kommer ju även se marken nedan och därför måste det vara på rätt ställe.

 

Här är säkert en del som tycker att detta med helikopter är onödigt, ja, det kanske det är, men om jag hittar ett bra och billigt ställe så kommer det visas mycket fräckare klipp i filmen, då ormen som jernby redan känner till kommer synas lite uppifrån och så kommer man kunna se skådespelare nedan osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är den speciella platsen så att det inte går att filma på något annat sätt... Ska ormen hoppa ner på personen från hög höjd eller? Går det att filma från en skylift eller från ett högt hus eller torn/mast?

Jag vet inte hur scenen ska vara men när du nämner en orm och flygbilder så blir det väldigt kostigt i mitt huvud... men vad vet jag...

 

lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj kanske ska beskriva lite mer, ormen orkar jag inte beskriva igen, det är inte en vanlig orm, läs mer om den http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=14196

 

Asså platsen är mitt i en skog och ormen är ovanför träden, så det går inte att stå någonstans högt uppe. Jag hittade precis ett ställe där man kunder hyra helikopter i en halvtime för 2700, men jag behöver ju speciela helikoptrar för filmning, som man kan fästa en kamera på osv... Säg till om ni hattar något bra..;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att du skulle behöva betala en oerhörd summa för att få låna en helikopter i bara några sekunder och det är mer än vad du har råd med. Jag antar att du inte heller har något särskild budget eftersom du bara är 13 år. Ballong blir billigare, precis som walfridson sade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jesper. Jag tror nog i allt du vill göra kan du inte göra, det bara är så. Man kan inte bli proffs på en dag. Man ska ju inte försöka efterrapa filmer man sett, eller tankar som bara inte går att göra utan proffs och miljardbudget. Men du har ju kul idéer som du kan utveckla efter egna resurser. Fortsätt med det. Du blir nog en jävla bra filmmakare, men allt har sin tid, som Roy Andersson sa.

Var jag tråkig nu?

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Instämmer med jernby film, men kan ändå känna igen mig i Jesper. När man sett många filmer som har hög budget vill man väldigt gärna göra likadant. Det är mycket enklare att tänka ut en avancerad och cool film än att genomföra den. Som yngre måste man ibland begränsa sina idéer till sina förmågor och sin budget.

 

Jag fyller 14 i morgon, så jag är också i Jespers ålder, och har varit med om det här flera gången. Men nu har jag hittat en stabil gräns över vad kan göra som långsamt skall höjas. :)

 

Lycka till med filmandet, Jesper!

//Carbe

Länk till kommentar
Share on other sites

men kan ändå känna igen mig i Jesper.

Kul och intelligent sagt. Med allt jag använde för att göra saker är nästan förbjudet att prata om. När man var 12 alltså. Dockorna och modellbilarna brann ju upp, men husen står ju kvar. En pryl har jag kvar som minne, en halvt nedbrunnen prästdocka.

 

Visst känner man igen sej i Jespers tankegångar. Om några år har Jesper lika roligt åt samma sak.

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Undrar hur lång pinne man orkar balansera med kamera på topp? Fem meter pinne har jag lyckats fotografera Åtvids gamla kyrka i alla fall, med 10 sekunders självutlösning.

 

(varför heter det självutlösnings föresten? Det låter ju som våta drömmar)

Länk till kommentar
Share on other sites

12 år är en kul ålder. Jag och en kompis, Dennis, höll på att bränna ner hela skolan. Vi skulle göra en dockteater med egenhändigt gjorda dockor och hus i papper på lärarens skrivbord. Pistoler med knallpulver, kinapuffar och lite bensin gömd i flaska blev action. Rökskadat klassrum och evakuering av skolan.

Kul då, tyckte vi.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Men i filmer med en stor budget, vad använder man oftast då, flygplan eller helikopter?

 

 

Det är vanligare att du hittar idiella föreningar som flyger små flygplan än idiella helikopter förare. Därmed är jag övertygad om att du kan komma billigt (om du har tur gratis) undan om du är en barn som ska göra ett hobby projekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...