Gå till innehåll

Är JVC ett bra kamera val?


mackeracing

Recommended Posts

Jag är ingen hejare på detta, finns folk som kan mkt mkt mer än mig. men vad jag har läst om kameran är att den ska vara finfin. ända problemet är väl att du måste ha tokmycket utrymme på datorn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Dator är inga problem för mig men det blir nog en extern 250gb hd ändå om man köper kameran.

Hörde från en butik där jag bor att JVC´n som alla andra HD kameror komprimerar filmen för mycket. Jag hoppas han har fel för det är en fin kamera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Dator är inga problem för mig men det blir nog en extern 250gb hd ändå om man köper kameran.

Hörde från en butik där jag bor att JVC´n som alla andra HD kameror komprimerar filmen för mycket. Jag hoppas han har fel för det är en fin kamera.

Nej, -köp inte en hårddiskkamera!!!

Det är åtminstone mitt råd, eftersom att de (som du antydde i ditt inlägg) komprimerar materialet onödigt mycket.

Måste du ha en HDV-kamera?

Om inte rekommenderar jag Panasonig NV-GS500 (Pris ca 10"), -en helt suverän mini Dv-kamera...

(köpte nyligen en sådan själv, och är kanonnöjd...)

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...