Gå till innehåll

Beskrivning på Dolly Special BMB ´´Folkvangn´´?


Gäst bollyn

Recommended Posts

Det borde väl gå att bygga enbart med bildernas hjälp? Två u-profiler, lite gängtappar, borrar, plattjärn. Det svåra är väl att göra hjulen. Men med vinkeljärn kanske man kan använda snedställda skateboardhjul.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj! Folkvagnen kostar nästan 6 papp. Och det är utan skålen som kostar 1 600 och uppåt beroende på skålstorlek. Och då rullar den bara på en vanlig aluminiumstege som är sjukt ohanterlig eftersom den inte går att fälla ihop och är för bred för, i allafall, min smak. Tilten blir ju svårt begränsad med den där lösningen. Nä, jag startar en ny tråd i det här ämnet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom denna tråden handlar om just folkvagnen så betämmer jag mig för att fortsätta diskusionen om folkvagnen här istället för i Martins nya tråd.

 

För de som arbetar som elektriker eller drar datakabel som yrke har säkert sätt de kabelstegar man skruvar upp under innertak och i källare. Jag vet inte vad de kostar, men bredden är intressant. Ett par decimeter i breda blott. Jag tror de smalaste är ca 20 cm breda och har samma konstruktion som en aluminiumstegel, dvs romb-formade profiler med pinnar mellan och liknar en normal stegel. Nästa gång ni går i en källare för hyresrätter, kolla i taket. Tror de brukar finnas där. Vi har sånna i under golvet i datorhallen och jag har nog sneglar på dem förut.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...