Gå till innehåll

Gratis program för att göra texter?


frasimmat

Recommended Posts

Paint?!

 

Det är gratis, och med lite arbete så kan du skapa texter där. Och sen lägga in i film och animera. :P

Det använde jag i början. :)

 

Paint? :|

Skojar du med mig eller? :)

Photoshop är några miljoner gånger så bra som Paint. Paint sparar dessutom i sämre kvalité.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade inte du Pinnacle 10 titanium edition? Vad är det för fel med den?

 

Man kan ju inte göra så jätte roliga texter i pinnacle och sedan är ju photoshop bra om man ska ha stillbilder i sin film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, men Windows Movie Maker har inga bra funktioner för text. Det enda man kan göra är att tona upp text, rulla upp text och lite annat liknande som man kan göra i vilket redigeringsprogram som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Några bra gratisprogram:

 

Gimp (bildhanteringsprogram, riktigt bra. Olika penslar kan man hämta från DeviantArt.com)

VirtulDub (videoredigeringsprogram, finns fullt av effekter. Tex att stabilisera en skakig video)

Audacity(ljudredigeringsprogram, här finns med fullt av olika effekter. Tex att förvränga rösten mm)

Monkeyjam(stop-motionprogram, riktigt bra och enkelt för att vara gratis)

Terragen(Landsskaps-program, här kan man göra riktigt snygga och trovärdiga landskapsbilder(dock så vet jag inte om det är helt gratis) men tror det iaf)

 

 

och Carbe, Movie-maker duger ju skit bra för att göra eftertexter. Och texter överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

jag har inte råd att köpa någonting nu och jag redigerar i pinnacle och i det kan man inte göra några bra texter. Om man inte vill att det ska vara en halv milimeter :P per ord så måste man göra det i omgångar men jag ska nog försöka få pengar till photoshop...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, men Windows Movie Maker har inga bra funktioner för text. Det enda man kan göra är att tona upp text, rulla upp text och lite annat liknande som man kan göra i vilket redigeringsprogram som helst.

 

Men det skulle ju vara gratis;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, men Windows Movie Maker har inga bra funktioner för text. Det enda man kan göra är att tona upp text, rulla upp text och lite annat liknande som man kan göra i vilket redigeringsprogram som helst.

 

Vad är det som fattas? är det inte just dom grejjerna som man mest vill ha?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...