Gå till innehåll

så jag fick kul en idé


afyra

Recommended Posts

Ja, det är lite komiskt att se alla dessa ivriga (som det låter iaf), som jättegärna vill stafettskriva ett manus. Alla bara väntar på att nån ska ta tag i det... Annanismen har slagit denna tråd i bojor. Som en habil raket där ingen vågar trycka på startknappen. "Kan inte presidenten komma och trycka på knappen istället?" Men ingen vill, vågar... Lite komiskt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Vet att det är ett år sen denna tråd var aktiv. Jag är ny men villig att ta tag i det här och försöka få ett bra manus och skriva slutet. Kan ta och sätta ihop en tråd med regler och sånt och där man kan anmäla sig om nån fortfarande är intresserad av detta.

 

Skulle vara bra om ni kom med förslag på regler och sånt som ska finnas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den här tråden nu i och med nyskrivandet, och det verkar som en kul idé.

 

De enda reglerna som borde gälla för den här tråden är väl att någon skriver en del ett, på en viss mängd text, och att helt enkelt nästa får läsa detta och fortsätta?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm...har testat det med historier på svenskalektioner, jag och en kompis gjorde en sådan film också, när man skulle sitta i en viss tid och improvisera i en mask och jacka som sedan den andra fick ta och sitta och improvisera utan att den andre fick se på, efter några gånger fick den ena avsluta historien och sedan klippte man ihop det, den ena av historierna blev bara crap, den andra blev hysteriskt rolig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle vara bra om ni kom med förslag på regler och sånt som ska finnas.

Tja, jag står väl fast vid allt jag skrivit tidigare i tråden, och där finns en komplett regeluppsättning inbakad. Men för att sammanfatta och utveckla:

1. Ta emot deltagandeanmälningar under en begränsad tid.

2. Bestäm en ungefärlig längd på manuset, t ex 30 sidor. (Lämpligt är kanske att varje person skriver 5-10 sidor.)

3. Bestäm en ordning för de deltagande.

4. Posta slutet och sätt en deadline på exempelvis en vecka innan nästa person skall ha postat sin del.

5. Om den personen misslyckas med att lämna in något får nästa person i ordningen ta itu med uppgiften istället. (Om detta innebär att det blir för få författare får de som finns kvar finna sig i att skriva mer än en del såvida inte nya personer ansluter sig.)

 

Rent tekniskt tycker jag att det borde lösas så att alla skriver i ett och samma Celtx-dokument, men det kan också vara en god idé att även posta en pdf-version för dem som bara vill följa utvecklingen.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja, jag står väl fast vid allt jag skrivit tidigare i tråden, och där finns en komplett regeluppsättning inbakad. Men för att sammanfatta och utveckla:

1. Ta emot deltagandeanmälningar under en begränsad tid.

2. Bestäm en ungefärlig längd på manuset, t ex 30 sidor. (Lämpligt är kanske att varje person skriver 5-10 sidor.)

3. Bestäm en ordning för de deltagande.

4. Posta slutet och sätt en deadline på exempelvis en vecka innan nästa person skall ha postat sin del.

5. Om den personen misslyckas med att lämna in något får nästa person i ordningen ta itu med uppgiften istället. (Om detta innebär att det blir för få författare får de som finns kvar finna sig i att skriva mer än en del såvida inte nya personer ansluter sig.)

 

Rent tekniskt tycker jag att det borde lösas så att alla skriver i ett och samma Celtx-dokument, men det kan också vara en god idé att även posta en pdf-version för dem som bara vill följa utvecklingen.

 

/Jakob

 

Okej ska ta och fixa ihop en anmälningstråd och så efter julen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...