Gå till innehåll

sweinkopf (4 min)


jernby film

Recommended Posts

Spänningen tätnar. Eva Brun är ute och jagar häftiga män som kompensation till sin late Adolf. Hon har hittat en gube med svart plåtmask. Men är detta sant, eller en konspiration på hög nivå? Gordon Blix har ett UPPDRAG. Från VEM?

Universum håller andan. Gordon Blix spanar. Med uppdrag från någon. Vem döljer sig bakom masken. Segraren kommer göra en flygning över och under samtliga välkända byggnader på jordklotet. Hela historien förstås av alla när denna thriller avslutas i lutande tornet i Pisa.

 

http://www.jernby.se/mannenmedplat.jpg

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstod inte ett smack, men tyckte den var häftigt gjord. Kul med nyskapande filmer. Hoppas den blir klar så man fattar nåt.

Nu tror jag att vi börjar fatta nåt. På order av nemo är filmen nu bara 5 minuter, kortare alltså. Men 4 st sweinkopf kvarstår att lägga in på 3 minuter.

 

http://www.jernby.se/jowa.jpg

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jernby, sättet du skriver på påminner om hur Kjell Alinge pratar. Det är sant.

Det där får du utveckla, sluddrar jag alltså eller förstår ingen vad jag skriver. Googlade på Kjell Alinge, fick fram ett foto. Han ser ju galen ut. Han är dessvärre komplett galen, har jag hört. Är det konstigt att skriva som en galning pratar? Man kanske ska börja skriva manus? Det ända jag och mina vänner refererar till är att jag blev överkörd av en lastbil när jag var 4 år. Det förklarar saken, tycker dom.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Håll ut, ny sponsor för Blixprojektet har dramatiskt höjt hastigheten till att avslöja den kospiratoriske uppdragsgivaren. Efter påtryckningar från Fi och den underjordiska kvinnoföreningen Irfi har kärringen Eva Blix måst kliva ombord samt ny sponsor den internationella familjetidningen Pinup.

 

http://www.jernby.se/frugordonx.jpg

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Nu har jag suttit hypnotiserad en stund, närmare bestämt ca 5 min. För sen blir det långtråkigt, för att sedan bli intressant igen ett tag, för att sedan bli långtråkigt igen. Den är helt enkelt för lång, för många karaktärer inblandade. Och vissa sektioner skulle gärna få vara snabbare klippta, men i det stora hela så är den långsamma klippningen perfekt.

 

Men hatten av för dig, jag gillar verkligen stilen och filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag suttit hypnotiserad en stund, närmare bestämt ca 5 min. För sen blir det långtråkigt, för att sedan bli intressant igen ett tag, för att sedan bli långtråkigt igen. Den är helt enkelt för lång, för många karaktärer inblandade. Och vissa sektioner skulle gärna få vara snabbare klippta, men i det stora hela så är den långsamma klippningen perfekt.

Men hatten av för dig, jag gillar verkligen stilen och filmen.

Tack ;) filmen är ju gjord i datorn, inget manus, bara sånt som finns i hårddisken. Allt snabbt och spontant efter dagshumör. Inget problem att göra den kortare. Men finns det något som någon kan säga ska bort, eller tycka det är löjligt eller inte förstår ?

Har visat den för flera jag känner. 70-åringar tycker det är för mycket pangpang med vet vem Stalin var. 10-åringar gillar pangpang men har bara hört talas om Hitler. Vissa kan se en röd tråd genom filmen.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...