Gå till innehåll

Undertexter i Premiere


carbe

Recommended Posts

I min DVD-meny vill jag att man skall kunna välja undertexter. Det skall vara svenska- och engelska undertexter (vilket ni egentligen inte behöver veta).

Vet någon hur man lägger till sådana undertexter i Premiere? Jag har Elements v. 1.0 och är väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

man laddar hem ett program från undertexter.se som heter typ vodsub eller något och sen skriver du helt enkelt i en txt-fil vilken minut, sekund och tiondel som någon text ska komma fram, texten skriver du också där. skitenkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan skapa och redigera texter i ett program från urusoft som heter "Subtitle Workshop". Har för mig att det är gratis. Sparar gör du ett något lämpligt format. Beroende vilket DVD-authoring program du har avgör vilket format du skall spara i.

Har dock inte någon större erfarenhet av detta själv, men du kan säkert hitta mer info efter att besökt URUsoft's sida.

 

/A

Länk till kommentar
Share on other sites

Subtitle Workshop äger, har själv översatt ett antal Ducktales avsnitt till svenska där till en Dvd. Använd Adobe Encore DVD till Dvd byggning, speciellt om du kan Premiere för då blir det busenkelt, bara och spara filerna som Encore DVD textfil i Subtitle Workshop och inportera dom in i programmet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...