Gå till innehåll

"I, Robot"


prontoboi

Recommended Posts

Tjosan, jag tänkte bara göra ett heads up för en kommande sci-fi film baserad på Isaac Asimovs bok i augusti. Den heter "I, Robot" och verkar vara en ganska fräscht kool film med bl.a. Will Smith regisserad av Alex Proyas. Säg vad man vill om Will Smith men jag diggar honom :P

Så titta in på www.foxfilm.se/irobot/ i fall ni är intresserade...

 

Där finns bl.a. en tävling där man kan vinna galapremiärbiljetter...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 år senare...
  • 4 veckor senare...

Hm, jag tyckte filmen sög faktiskt... Typiskt en sådan film jag skulle kunna gilla. Var inte tom effekterna ganska fåniga? Bilarna såg löjliga ut har jag för mig... Äh, kommer inte ihåg filmen riktigt förutom att jag tyckte den sög...

 

 

Nu ska de ju göra en film på I am legend med Will Smith i huvudrollen...Producerad, skriven och regisserad av folk bakom filmer som Constantine osv... Misär! Boken är mörk och skön, inte alls liknande deras filmer. Jaja.. det kanske kommer en annan version om något år. Har inte sett Omega Man än heller, vilken också bygger på samma bok. Night of living dead är ju också inspirerad av den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Var ju själv inte så överförtjust i I Robot, men att den direkt sög tycker jag inte riktigt... duger i popcorn-rullesammanhang...

 

Omega Man är inget jag rekommenderar... styltig dialog, teaterskådespeleri, steve mqueen som måste vara stjärna (aldrig själv gillat karln), halvtaskiga effekter även för den tiden... och som vanligt föll allt när jag insåg att han inte var ensam tänkande människan på jorden. Precis som i 28 Dagar senare när det urartade till vanlig zombiefabrik... Nä, den enda filmen på temat Ensam kvar på jorden som fungerat tycker jag är Tysta Jorden... vet dock inte om det finns någon koppling alls till I Am Legend...

 

Nä, det är bara att vänta på Stiftelse-filmerna;)

Länk till kommentar
Share on other sites

vart var du då nån stans?

Jag har press pass pa Santa Barbara International Film Festival :)

Han tog emot ett pris (Modern Master Award) fran Tom Cruise (sa jag sag honom ocksa).

 

Andra som dykt upp Helen Mirren, Sienna Miller, Guy Pierce, John Cleese (raka sitta vid ett bord brevid pa en resturang forra veckan), Chrisopher Lloyd, Ron Livingston...

Sen kommer Al Gore, Forest Whitaker... Vi har (film/multimedia/praktik-klassen) har fatt ett par fragar stallda och svarade av samtliga pa roda mattan... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

För det första, Steve McQueen är stenhård.. För det andra, Steve McQueen är inte med i Omega Man... Charlton Heston däremot och han kan vara lite jobbig i sit överspel.

 

Jag älskar filmer som 28 dagar senare så jag kanske gillar den här också...

 

 

 

Jag diggar verkligen popcornrullar. Men I, Robot var usel tyckte jag... vad man än tar den för.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...