Gå till innehåll

Action utomjordingsproduktion - vad kan utvecklas?


carbe

Recommended Posts

Det vore mystiskt om 91-åringen låg på ett åldersdomshem då hon dog, i ett rum med fem, sex sängar, där andra åldringar låg och sov medan det fruktansvärda hände... Och nån av dessa åldringar kanske var halvvaken och såg något som han/hon försöker minnas i efterhand (självklart utan att någon tror på honom/henne.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, 91-åringsscenen har jag redan planerat noggrannt, men tack ändå. :)

Blir ni inte sugna på att se filmen? ;);)

 

För all del. Självklart, kör på det du tänkt ut. Ska blir intressant att läsa manuset, det kan jag lova dig. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå!

Jag håller just nu på med förarbetet och manusarbetet till min senaste hittills namnlösa filmproduktion. Det är en film som handlar om utomjordingar med action som genre. Detta är handlingen:

 

Fem utomjordingar tvingas nödlanda på Jorden då deras rymdfarkost börjar brinna av någon anledning. Deras farkost eldas upp vid Jordens atmosfär, men p.g.a utomjordingarnas superkrafter klarar de sig. När de sedan märker att de inte kan komma tillbaka till deras egna hemplanet överväger de att stanna på Jorden och ta över planeten. Agenterna Arnold, Bertil och Sara kallas ut för att lösa fallet då en 91-årig gammal tant plötsligt dör en kväll av okänd anledning. Mycket händer i filmen, fighter och spännande scener visas. I slutet av filmen lyckas agenterna sluta fred med dessa utomjordingar och hjälpa dem att komma tillbaka till deras hemplanet.

 

Är detta en bra handling? Vad behöver jag slipa på och vad behöver jag förändra? Borde jag skriva om någonting här? Idéer och kommentarer om handlingen önskas!

 

(Nu har jag inte läst resten av tråden men...) Det du har skrivit skulle gå att sammanfatta ungefär såhär. Fem utomjordingar kommer till jorden. Sen har vi tre agenter också. Och så händer det massa saker, typ spännande saker... eller jag vet inte. Fast det slutar lyckligt!

 

Vilket ju verkligen inte säger ett piss.

Länk till kommentar
Share on other sites

(Nu har jag inte läst resten av tråden men...) Det du har skrivit skulle gå att sammanfatta ungefär såhär. Fem utomjordingar kommer till jorden. Sen har vi tre agenter också. Och så händer det massa saker, typ spännande saker... eller jag vet inte. Fast det slutar lyckligt!

 

Vilket ju verkligen inte säger ett piss.

 

I början hade jag inte heller funderat så mycket, sedan har många snälla medlemmar hjälpt mig att utveckla det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det här blir ju en utmaning.

Jag har avvaktat lite med filmen tills jag fått min nya stora greenscreens-duk att testa lite effekter med. Man måste ju först se vad man KAN göra. Inte för att det borde hindra kreativt filmskapande, men...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...