Gå till innehåll

Action utomjordingsproduktion - vad kan utvecklas?


carbe

Recommended Posts

Hallå!

Jag håller just nu på med förarbetet och manusarbetet till min senaste hittills namnlösa filmproduktion. Det är en film som handlar om utomjordingar med action som genre. Detta är handlingen:

 

Fem utomjordingar tvingas nödlanda på Jorden då deras rymdfarkost börjar brinna av någon anledning. Deras farkost eldas upp vid Jordens atmosfär, men p.g.a utomjordingarnas superkrafter klarar de sig. När de sedan märker att de inte kan komma tillbaka till deras egna hemplanet överväger de att stanna på Jorden och ta över planeten. Agenterna Arnold, Bertil och Sara kallas ut för att lösa fallet då en 91-årig gammal tant plötsligt dör en kväll av okänd anledning. Mycket händer i filmen, fighter och spännande scener visas. I slutet av filmen lyckas agenterna sluta fred med dessa utomjordingar och hjälpa dem att komma tillbaka till deras hemplanet.

 

Är detta en bra handling? Vad behöver jag slipa på och vad behöver jag förändra? Borde jag skriva om någonting här? Idéer och kommentarer om handlingen önskas!

Länk till kommentar
Share on other sites

Detaljerna är inte planerade ännu, Film smurfen.

Detta var en överblick på ungefär hur filmen kommer att se ut.

Men tack för kritiken ändå. Skall tänka på det du sa!

Jag uppskattar även kommentarer och idéer från fler.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan nog bli spännande. Jag gillar SF-action.

 

Men en fundering... 91-åriga tanter dör utan anledning hela tiden.

Det är knappast någon bra anledning att sätta igång en stor utredning

med tre agenter.

 

Där skulle jag nog vilja ha en bättre händelse.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, precis.. 91-åriga tanter som dör utan anledning är väl inget man bryr sig om precis (okände sjukdomar osv...).

Hon kan typ ha dött av en hjärtattack elr så och sedan hittats liggandes på en åker... Från en helikopter ser man sedan hur en symbol bildats i det höga gräset.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hon kan ju dö på nåt skumt sätt. Tex utan anledning: "hon är helt frisk, frånsett att hon är död".

Eller att hon tagit självmord.

Eller att hon hade nån skum ritual för sig, och råkade dö.

 

Eller agenterna kan bli inkallade eftersom tanten, som dog en helt vanlig död, hade en mysko tatuering långt bak på tungan...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det skulle nog kunna förbättras något.

Men jag kanske förklarade det lite dåligt också. De hittade konstiga spår i hennes kropp som inte tydde på att någonting vanligt hade hänt. Men jag skall utveckla det lite. Tack. Fler idéer? :D

Länk till kommentar
Share on other sites

(många bra inlägg)

 

Precis, är man mellan 80 och 105 är det ingen som blir direkt förvånad om man rullar ihop sig och dör en sista gång på stående fot.

 

Ett konstigt tecken är som sagt nödvändigt. Tänk om de strandsatta utomjordingarna behövde lite nödvändig näring för att bli på gott humör och sugit ut allt innehåll ur tanten. Det är ju uppseendeväckande och har dessutom ett syfte för de som gjort det. Det driver ju historien framåt.

 

Det finns ju egentligen ingen anledning att bara sprida konstiga tecken runt sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

(många bra inlägg)

 

Precis, är man mellan 80 och 105 är det ingen som blir direkt förvånad om man rullar ihop sig och dör en sista gång på stående fot.

 

Ett konstigt tecken är som sagt nödvändigt. Tänk om de strandsatta utomjordingarna behövde lite nödvändig näring för att bli på gott humör och sugit ut allt innehåll ur tanten. Det är ju uppseendeväckande och har dessutom ett syfte för de som gjort det. Det driver ju historien framåt.

 

Det finns ju egentligen ingen anledning att bara sprida konstiga tecken runt sig.

 

En MYCKET bra idé som jag troligtvis kommer att använda om jag får tillåtelse. :)

Fler idéer och förslag samt kommentarer uppskattas!

Länk till kommentar
Share on other sites

OK, Det naturliga om man ramlade ner på det viset dom gjort vore kanske att ligga lågt och smälta in eller gömma sig bara.

 

Det är ju en stor grej att ta över jorden så man kanske förväntar sig någon händelse som gör att dom gemesamt blir beslutsamma att ta över jorden.

 

T ex att dom upptäcker nåt bra på jorden som är värdefullt hemma eller att dom blir "toksura" på något under jordvistelsen eller liknande. En tydlig händelse som utlöser beslutet att ta över m a o.

Länk till kommentar
Share on other sites

Utomjordingarna kanske inte vet vad vår värld innebär. Dom landar i nån medelstor stad, och tror att det är hela världen. Kan bli kul att se deras miner när "världen" växer och växer, liksom deras föresats att ta över världen då eskalerar mer och mer.

 

En tant som ser ut som ett tokskrynkligt russin vore en syn! Bra idé Jonyverse!

Länk till kommentar
Share on other sites

Utomjordingarna kan inte anpassa sig i min berättelse.

De vill skapa en ny "utomjordingsplanet" i filmen och tar inte hänsyn till någonsin i berättelsen. De har ju superkrafter som t.ex flygning (m.m) som gör att de kan vara överlägsna. Men tack för idén, jag skall tänka på saken.

Länk till kommentar
Share on other sites

Utomjordingarna kanske inte vet vad vår värld innebär. Dom landar i nån medelstor stad, och tror att det är hela världen. Kan bli kul att se deras miner när "världen" växer och växer, liksom deras föresats att ta över världen då eskalerar mer och mer.

 

En tant som ser ut som ett tokskrynkligt russin vore en syn! Bra idé Jonyverse!

 

Haha, tack för alla roliga och bra idéer som växer fram i denna tråd! :D

Det kan nog bli svårt att göra så att man ser deras miner, då de inte ser ut som människor men tack för tipset! ;):)

Länk till kommentar
Share on other sites

Växande världbilden tycker jag var riktigt bra!

Det känns trovärdigt att dom skulle kunna reagera så på den saken.

 

Jo, det var en mycket bra idé. Självklart kan utomjordingarna inte veta allting om Jorden och för att visa detta borde man göra något liknande. Det är mycket möjligt att idén inkluderas.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur slutar filmen och hur hade du tänkt att filma allt? Känns som att det kommer att behövas en hel del digitala effekter, men det grejar ni väl!

Lycka till iaf!

 

Detta är ett stort projekt som jag tänker hålla på med ett tag.

Digitala effekter & Compositing kommer att vara till stor nytta, ja. :)

Tack för uppmuntrandet! ;)

 

Frågan är - ska det vara en renodlad mörk action, eller en svart actionkomedi?

 

Jag vet inte riktigt, kom gärna med förslag.

Jag behöver alla idéer jag behöver.

Eh, jag menar att idéer uppskattas. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det känns som att om man inriktar sig på komedi, så finns det väldigt många infall och vinklingar som känns "logiska". I en mer seriös (ursäkta uttrycket) action, thriller eller rysare så måste man hålla sig inom en tajtare ram.

 

Men om det är fritt fram för förslag så är det väl bara att fire away!!

 

Det kan ju vara så, som du sa, att utomjordingarna blev strandsatta här på jorden, och följdaktligen så försöker dom inrätta sig ett liv här, på obestämd tid. Alla människor dom möter ser de kanske som ena skrämmande rymdvarelser som, hör och häpna, förflyttar sig med hjälp av ett par... köttstyltor... fastsatta under kroppsmassan... rör sig rytmiskt... Usch, bäst att skjuta! ;)

 

Som killarna i Flugornas Herre, eller allas vår Robinson Crusoe försöker de skapa sig ett liv här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, utomjordingarna kommer inte att förstå sig på människorna och har absolut ingen hänsyn till någon eftersom de betraktar dem som värsta skrämmande (som du sa). Tack för idén. Delar av den kommer att tas med. Först på slutet kommer de att förstå sig på människor lite mer, och tillsammans kommer de att hjälpa dem tillbaka till sin hemplanet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...