Gå till innehåll

Manus: Soundcheck (117 sidor)


Danell

Recommended Posts

Titel: Soundcheck

Voodooversion: 1 (Ny version http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=15261)

 

Filmen handlar om hårdrockaren K.G. vars högsta önskan är att starta ett hårdrocksband. Han har hört talas om ”Musikens Stad” och åker dit för att uppfylla sin dröm. Men det blir inte som han tänkt sig, för staden är full av hip-hoppare, det är en ny ledare och hårdrockare har blivit bannlysta. Trots detta vägrar K.G. att ge upp och startar mot alla odds sitt hårdrocksband!

 

Titeln på filmen är ännu inte satt. Denna är bara tillfällig!

Genré: Komedi

 

För synopsis och mer info om filmen, se http://www.crazypictures.se Vi söker även folk som vill vara med och medverka i filmen. Se http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=13859

Crazy Pictures-Soundcheck.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj. Stör du dig så mycket på det att du inte kan läsa det? Wow... Vi har gjort så för att vi själva tycker det är en smidig sak när man läser manuset. Och så har jag hört lite olika när det gäller det.

 

Anledningen varför vi tagit med saker som lite tankar (fast än det inte är mycket) är för att vi själva ska göra filmen och det är ett sätt för oss att komma ihåg saker vi kommer på medan vi skriver. Jag vet att det inte är rätt, men även en smidig sak när man själv ska göra filmen.

 

Så är det också vårat "första" manus när det gäller att skriva på "rätt" sätt.

 

Hoppas någon annan kommer igenom manuset! Jag vet att det är långt, men det är värt det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Manuset går mycket väl att läsa.

 

Att namn är skrivna med versaler ÄR jobbigt, jag gjorde samma misstag på mitt manus "Crazy Rabbit". Men pallar helt enkelt inte att ändra det, när det ändå är jag som ska filma. Konsulenten brydde sig inte, så då fanns det ingen anledning till ändring. Men i nya manus skriver jag bara med versaler första gången namnet dyker upp. Som sagt, lättare att läsa.

 

Men vissa anser detta vara petitesser, och som jag skrev, detta manus går mycket väl att läsa, gör det nu ;)

 

Är detta en ny version? Från den jag läst?

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp, det är en ny version. Blev klar i helgen.

 

(hehe, det roliga var att jag valde att skriva stora bokstäver efter att ha läst Crazy Rabbit ;))

 

Hahahaha. Oooops, ledsen för det ;)

 

Ska läsa den nya versionen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du borde ha två versioner av manuset - en personlig, med allsköns tankar och kameravinklar osv, och en för allmän beskådan.

 

Läs manus för att se hur man skriver manus.

 

Jag skrev detta utan att själv ha läst ditt manus, utan baserat på vad andra skrev. Det var kanske fel av mig, ville bara tipsa. NU har jag laddat ner ditt manus för en titt. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj. Stör du dig så mycket på det att du inte kan läsa det? Wow...

 

Wow, verkligen. Med tanke på att jag visste att det skulle följa följa ett långt jävla försvarstal så vet jag inte varför jag brydde mig om att posta. Kanske hyste jag något litet hopp om att folk som postade manus hade någon form av ambition att manuset skulle tilltala läsaren istället för att det skulle tilltala författaren, men som vanligt hade jag fel.

 

Det är alltid lättare att vara en dryg jävel än att skriva om sitt manus så att det är lätt att läsa.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är alltid lättare att vara en dryg jävel än att skriva om sitt manus så att det är lätt att läsa.

 

Jag ber om ursäkt om jag är en dryg jävel. Jag ska ta mig tid o sätta mig ner o skriva om mitt manus. Sedan ska jag skicka det till dig dirket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Äh, jag lät en massa allmän frustration över kolla-mitt-manus-forumet gå ut över dig. Så här i efterhand ber jag lite om ursäkt för ordvalet, även om det är sant att jag trött på dessa ständiga försvarstal så fort man kommer med antydan till negativ kritik.

 

Allt skulle vara så mycket enklare om jag bara lät bli att svara på folks postningar här, men det känns så dumt eftersom manus är det jag verkligen bryr mig om.

 

Vi låter stridsyxan vara begravd, okej?

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tycker du ska fortsäta posta här.. men ta inte försvarstalen personligt.. antingen är det stora egon som vägrar ha fel eller så har de ingen aning om vad de sysslar med.. ta imot skit och kritik är det ända de kommer få göra om de vill bli manusförfattare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har läst femtio sidor. Och ja, det är lättläst! Saker har dock kommit emellan, så jag har inte hunnit klart än. Men i egenskap av tvetydig hårdrockare ser jag fram emot fortsättningen! Gillar det jag läst hittills!

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite för mycket krigsinspirerat för min smak men tack ändå! :)

 

Jo, kanske det. Jag syftade lite på hårdrockens stil.

 

Fler titelförslag...

 

Drömgiget

Plektrum & Trumskinn

Återtåget

Ess i Rockärmen

 

Tagline: Där alla tänka detsamma, blir det inte mycket tänkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte läst den, men när jag tänker hårdrocksfilm så tänker jag på Tenacious D in The Pick of Destiny. Huvudpersonen har t.o.m samma namn som i den filmen - KG.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...