Gå till innehåll

Förtext med premiere elements II och mallar.


gorse

Recommended Posts

Att göra förtexter i premiere elements 2 och de medföljande mallarna är ju busenkelt. Man pekar ut en mall, hittar på en text och sen är det klart.

 

Enda haken är att jag inte gillar nån av de medföljande mallarna för jag har fått för mig att ALLA kommer känna igen dem från premiere elements ungefär på samma sätt som man använder Contents wizzard i Powerpoint. För att inte tala om streckgubbarna i klippart.

 

Men att byta bakgrundfärg och layout på mallarna var svårare än jag trodde. De går inte att redigera utan man får gilla läget, eller?

 

Vad är arbetsgången egentligen? Gör man stillbilder med photoshop eller vaddå?

 

Det jag vill ha är egentligen inte så komplicerat. Svart bakgrund med intonande text med lite glöd. Texten skall växa sakta, typ zooma in, tona ut. Inget nytt egentligen utan den gamla vanliga "most frighting ghost"-stilen.

 

När jag kucklat en stund, lyckades jag skapa en tom title och då var den svart som jag kunde sätta in en text i. Nu skall jag bara lista ut hur man gör rörelse.

 

Edit: Är det fult om texten växer ut över kanten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, bara premiere elements och photoshop elements. Ingen after effekt.

Jag har sett att du inte fått något vettigt svar på din fråga ännu...

Jag kanske kan hjälpa dig att göra det du vill med texten!

Du kan skicka mig ett mail (uppgifterna om mig finns på min sida, bara klicka på mitt användarnamn.)

Vi skulle ev kunna "lösa det hela" med att du mer i detalj beskriver hur det ska se ut, och sedan skickar mig den färdigskrivna texten, så kunde jag maila dig det färdiga materialet som en AVI-fil. Därefter lägger du helt enkelt in det i ditt redigeringsprogram.

OBS! Mitt "erbjudande" gäller under förutsättning att det inte är ett alltför omfattande och "tidskrävande uppdrag"...

Vi hörs...

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog just animeringen som är frågetecken för mig just nu. Jag tackar för erbjudandet Joel. jätteskysst. Men mitt lilla projekt är på tok för ogjort för att få titlar redan. Jag sitter mest och pusslar för att lära mig. Om du är kvar på forumet om nån månad eller två tar jag gärna ditt erbjudande.

 

Jag skulle ju kunna posta ungefär vad jag tänkte mig. Är det "se min film" som gäller för att visa?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog just animeringen som är frågetecken för mig just nu. Jag tackar för erbjudandet Joel. jätteskysst. Men mitt lilla projekt är på tok för ogjort för att få titlar redan. Jag sitter mest och pusslar för att lära mig. Om du är kvar på forumet om nån månad eller två tar jag gärna ditt erbjudande.

 

Jag skulle ju kunna posta ungefär vad jag tänkte mig. Är det "se min film" som gäller för att visa?

Okej.

Du får höra av dig då du närmar dig "slutet".

Jag förstod inte riktigt din sista fråga...

Vad menar du med "se min film"?

Länk till kommentar
Share on other sites

Njae, det var ju inte så komplicerat när man listade ut att man skulle sätta nyckelpunkter. Hursomhelst, jag tryckte på New Title, och då kom mallarna upp. Jag tryckte "cancel" och då fick jag en tom svart ruta som jag kunde sätta en text i. Sen zoomade jag sakta den bilden. Under dagen skall jag posta en testsekvens, så får vi se om jag är på rätt spår. Manualen är rätt förenklad och håller man sig de färdiga grejorna är det väldigt lätt.

 

Edit; Jag har postat ett inlägg "kolla min film", när den nu kommer (om den kommer?). Det jag funderar över är om man kan få texten lite "flimrig"?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...