Gå till innehåll

Behöver man Premiere för att använda AE?


H.S

Recommended Posts

världens bästa redigerings program för effecter och animering är fxhome visionlab studio det är superenkelt att lära sej så det rekomenderar jag till er som vill ha ett bra och lätt specialpogram:)

 

Jag tror knappast att du har lärt dig och fullständigt testat tillräckligt många program i samma stil som VisionLab för att påstå något sådant.

 

Själv kan jag påstå att VisionLab är riktigt bra för pengarna, men är inte i närheten av tex Combustion eller After Effects.

Länk till kommentar
Share on other sites

nej men det är världens bästa program för det är så bra o billigt o det kanske inte äger combustion men det äger after effects TOTALT!!

 

Det äger inte After Effects totalt, det finns massor med saker du kan göra i After Effects som du inte kan göra i EffectLabs.

Få saker (om några) kan du göra i EffectLabs och inte After Effects.

 

Bara för att du inte förstår dig på något betyder det inte att det automatiskt är dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det äger inte After Effects totalt, det finns massor med saker du kan göra i After Effects som du inte kan göra i EffectLabs.

Få saker (om några) kan du göra i EffectLabs och inte After Effects.

 

Bara för att du inte förstår dig på något betyder det inte att det automatiskt är dåligt.

det var vision lab studio och jo ae va ju sämst det gick inte att göra nånting ju ASDÅLIGT!!!:(

Länk till kommentar
Share on other sites

Får en viss känsla av lathet av att lära sig här. Ioför sig har jag inte kört EffectLabs, men jag förmodar att det är en massa förinställda saker man kan välja för att göra nåt. Alltså inte samma frihet som i after effects.

 

Jag hade samma känsla när jag var tvungen att gå från after effects till shake/fusion. Nu i efterhand så tycker jag shake/fusion är bra grejer efter veckor av tragglande varje dag. Om du bara lägger ner tid på att lära dig o gå igenom tutorials så kommer du nog se att after effects inte är fy skam ändå. Alla program tar tid att förstå, allt är inte bara att trycka på en knapp så är rotoscopingen färdig + en snygg kamera åkning mellan 15 lager.

 

Men de upp till dig om du vill lära dig eller inte.

 

//Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

det är ju omöjligt att lära sej ju.

 

Nej, jag tycker att det är ett av dom mest lättanvända program som jag har stött på.

Jag lärde mig hur det funkade på 20 min eller så med hjälp av manualen (hade använt photoshop innan dock). Jag kan inte ha vart äldre än femton heller, kanske till och med var fjorton.

Länk till kommentar
Share on other sites

AE kan vara knepigt att lära sig. Vi är alla olika. Jag skulle sätta mig och traggla med tutorials. Jag ser alltid på att lära sig nya program som att sätta mig in i ett väldigt knepigt dataspel. Man får traggla och misslyckas. Spara ofta. Till slut lossnar det och blir hur logiskt som helst. Men man ska inte hoppas att det går på 20 minuter (även om det ligger naturligt för vissa). jag har själv alltid haft lätt för Adobes program medan jag kan ha ruskigt svårt för andra program. jag har försökt lära mig Blender ett tag. Det går fan inte. Vad var det för konstiga svampar dom åt när dom designade det interfacet?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har försökt lära mig Blender ett tag. Det går fan inte. Vad var det för konstiga svampar dom åt när dom designade det interfacet?

 

Blenders interface är väldigt märkligt, men mycket trevligt när man väl kan det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...