Gå till innehåll

Fråga angående en musikvideo!


ADG

Recommended Posts

Hej, jag går sista året på beckmans designhögskola. Håller nu på med förberedelser till en musikvideo.

 

Väldigt kort är idén till filmen att en man går runt med en tv-skärm hängd på magen. På skärmen spelas grafik upp.

 

Jag tänker mig typ en Lcd el. plasma, (kan även vara en vanlig tv i tunnare modell ((det är nästan bättre!)) ). Finns det batteridrivna sådana?? eller så kan mannen ha någon smidigre form av elgenerator på ryggen. (det gör inget att anordningen blir lite klumpig, bara det är möjligt att bära runt på det)

 

Sen så ska ju grafik spelas upp på den här tv:n så den måste ju vara kopplad till någon smidig uppspelare, typ dvd eller annat.

 

scenerna med mannen med tv-apparaten ska filmas på natten men i stockholm city, så totalt mörkt kommer det inte vara, vilket typ av lju ska jag använda? räcker det med en ljuskälla? Det ska se ganska grovt ut.

 

Är väldigt tacksam för alla tips jag kan få!

Länk till kommentar
Share on other sites

tack för svar! men blir det inte problem att keya bort allt?

tycker du att jag ska sätta ett starkt ljus i tv:n för att simulera strålningsljuset från tv:n? och sen över det sätta en greenscreen.

jag antar att ljuset på greenscreenen måste vara någorlunda jämn för att det ska funka bra?

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...