Gå till innehåll

Vi lägger ned forumen under "Efterarbete"


Pace

Recommended Posts

Trots att vi har annonserat om att vi behöver nya moderatorer är det inte många som har nappat och det innebär tyvärr att vi måste sätta restriktioner på nya inlägg och medlemmar. Vi kommer därför att lägga ned forumkategorin Efterarbete samt begränsa postningsmöjligheterna med max fem inlägg per dygn.

 

De forum som berörs är Videoredigering, För- och eftertexter, Musik- och ljudläggning, Animation samt Digitala effekter och compositing. Även Filmcafét kommer att läggas ned eftersom det är den avdelningen som skapar mest diskussioner och således mest arbete för vår del. De nuvarande moderatorerna kommer att ta över andra forum tills vidare.

 

Omläggningen kommer att ske 1 juni och alla inlägg i dessa forum kommer att finnas kvar i en månad så att ni kan spara undan eventuell text. Därefter raderas alla inlägg.

 

Vi firade 100 000-inläggsjubileum i förrgår och det är tråkigt att behöva ta till sådana här drastiska åtgärder. Jag hoppas verkligen att vi får in fler moderatoransökningar så att forumet kan blomstra som det har gjort hittills.

 

Observera datumet, 1 april. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket bra förslag. Allt skulle bli enklare med enbart "förberedelser" och "kolla min film" vilket även skulle innebära att en moderat bara skulle kunna lata sej, som vanligt. Hela forumet skulle bli mer anpassat till dagens swisch. Animation och specialeffekter fyller ju ingen funktion i modern film och det skulle bli billigare för nybörjaren. Specialeffekter kan även vara farligt såsom bomber och stekpannor. Sen tycker jag många skulle anpassa sitt internettande till filmnörd.nu, bezzerwisser.de och datornörd.no

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Detta är väl inget skämt. Det är ju helt enkelt för att rekonstruera ett internetforum för att få ner kostnaderna och skapa nytt, ta bort skräp, rensa brevlådor m.m. Att gå in mer i vetenskapen och forskning helt enkelt.

 

Vad är xD?

/nils

 

Klart det är ett skämt.

Vem är så dum att gå på de här ens?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl klart att det är ett april-skämt! :D

Man kan väl inte lägga ner de största forumen? Då tappar man väldigt många besökare. Dessutom tycker jag att det fungerar bra, även om fler moderatorer vore bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gick på det eftersom jag såg inlägget i morse innan någon kommenterat alls och innan jag kom i håg att det var 1:april. Det var nära ögat jag höll på att ansöka för att bli moderator. (*Puh, torkar svetten ur pannan*)

 

Men så trodde jag å andra sidan att hells angels attack mot kapahl var ett aprilskämt. Men så fall blev i alla fall ekot lurad om det var skämt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Då kan man ju fråga sig varför hon tackade "ja" till att bli sossarnas partiordförande...

 

Eller har jag lyckats missa dolda aprilskämt?

 

Nej, det har du inte gjort. :)

Nu får man inte snacka politik här, det vet jag, men... hon ville ju faktiskt alltid bli partiledare. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag inte läst artikeln utan bara rubriken, vet att tranbär traditionellt används mot urinvägsinfektion, och tranbär och lingon är ju nära släkt, men,men... *Ska läsa nu*

 

 

Sluta leta i Aftonbladet, dom har en lista på andra tidningars skämt i stället för att ha ett eget. Dom har väll insett att ungefär varanan artikel, året runt skulle kuna tolkas som ett aprilskämt. Lingonen=sant likaså hellsangels artikeln

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...