Gå till innehåll

angående sökning till molkoms folkhögskola


Robilibob

Recommended Posts

"När du söker till Film- och videolinjen skall du skicka med arbetsprover i form av film (på DV eller DVD), fotografier och manus som visar prov på din förmåga att uttrycka dig i dessa tekniker."

 

Detta står på molkoms hemsida, det jag inte fattar är om manuset ska vara det till filmen man skickar in eller om det ska vara ett manus som ingen gjort nån film av än? och vadå för fotografier, typ storyboard eller nåt eller vill de bara se stiliga bilder man tagit med stillbildskamera? och ska man skicka in flera filmer eller bara en?

 

många frågor, vet, men jag skulle behöva ha svar på detta!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänk inte så byråkratiskt, utan tänk på att det är en mäniska, (din ev blivande klassförståndare) som läser och tittar på dina arbeten. Tror nästan att det är en fördel om manuset är till en helt annan film. Ang snygga bilder så är det väll inte det viktigaste, utan snarare att dom är kreativa och intressanta, att göra tekniskt snygga bilder ska du ju lära dig på skolan.

 

På den skola jag gick på vet jag att elever inte blivit antagna därför att dom har varit för överkvalifiserade. Jag tror inte heller att man måste ha fotografier om du inte har arbetat med stillbildsfoto. Det viktigaste är ju att läraren får en bild av vad du vill och kan. Skicka två filmer om du vill, kompletera med en skiva du gett ut eller en ritnig på din egen dolly. Skadar inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänk inte så byråkratiskt, utan tänk på att det är en mäniska, (din ev blivande klassförståndare) som läser och tittar på dina arbeten. Tror nästan att det är en fördel om manuset är till en helt annan film. Ang snygga bilder så är det väll inte det viktigaste, utan snarare att dom är kreativa och intressanta, att göra tekniskt snygga bilder ska du ju lära dig på skolan.

 

På den skola jag gick på vet jag att elever inte blivit antagna därför att dom har varit för överkvalifiserade. Jag tror inte heller att man måste ha fotografier om du inte har arbetat med stillbildsfoto. Det viktigaste är ju att läraren får en bild av vad du vill och kan. Skicka två filmer om du vill, kompletera med en skiva du gett ut eller en ritnig på din egen dolly. Skadar inte.

 

ok, skitbra svar!

 

jag jobbar som stillbildsfotograf så stillbilder är inga problem att fixa:)

 

skriv gärna mer om nån har nåt att lägga till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...