Gå till innehåll

"Dropped frames" vid capture


Klajj

Recommended Posts

tjena

 

 

Jag använder fce och idag när jag skulle föra över lite material från kameran till datorn stog det "dropped frames during capture" eller något liknande.

Vad beror detta på och hur kan man lösa det? Har aldrig stött på det förut.

Behöver hjälp så fort som möjligt.

 

/Klajj

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena

 

 

Jag använder fce och idag när jag skulle föra över lite material från kameran till datorn stog det "dropped frames during capture" eller något liknande.

Vad beror detta på och hur kan man lösa det? Har aldrig stött på det förut.

Behöver hjälp så fort som möjligt.

 

/Klajj

Prova att defragmentera hårddisken, -detta är ett "typiskt" fel som ofta avhjälps på detta enkla (men ibland tidskrävande) sätt...

Lycka till

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inte så lätt att defragmentera diskarna i en Apple-maskin eftersom Apple hävdar att man inte behöver defragmentera diskar med filsystemet i OSX (vilket är nys) så för det behövs tredjepartsprogramvara.

 

Vad har du för maskin? Vad är det för hårddisk, minne? Jag tror att det är enklare att börja felsöka den vägen när det gäller OSX.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det första jag skulle kollat i det läget du är i är följande;

 

Fångar jag filmen i det codec som filmen är inspelad med? Om svaret är nej på den frågan så ställ om till samma codec som själva "råfilmen" är inspelat i. (jag har själv svurit över detta ett par gånger då jag filmat med olika videokamrer i samma projekt)

 

Efter det så gå vidare med de frågor som Munthe gav dig. Har kört OS X ett tag nu och defrag är med största sanolikhet not the way...

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...