Gå till innehåll

Filmtidningen Ingmar?


Simon W

Recommended Posts

Är det någon här som prenumererar på den? Någon som fått ett nummer nyligt kanske? Ja, inte är det jag. Jag fick en prenumeration i julklapp, men ännu inte fått något nummer. Väntar...

 

Jag har försökt nå dem för en förklaring, men inte lyckats. På deras hemsida snackar dom bara om datum för nummer som utkommer under 2006. Hmm...

 

Tänkte bara om någon här kanske också prenumererar, och är i samma situation som jag.

Har tidningen upphört eller? Fast utskick och inbetalning av fakturan gick hur bra som helst... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste Ingemar när jag gick på gymnasiet för vi hade den i biblioteket där. Har för mig att den bara kommer ut 6 gånger om året eller liknande.

 

Svarar de inte på mail och telefonsamtal skulle jag säga upp prenumerationen för det är ju helt enkelt allmänt otrevligt och dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Prenumererade på den förut. Och jepp, 6 ggr per år kommer den. Den lades ju ner ett tag för att sedan dyka upp igen. Är inte säker men har för mig att den skulle släppas i ännu färre nummer nu till en början.

 

Tycker personligen att Ingmar är en väldigt pretentiös tidning, Stardust är mycket bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är åsså lite kluven till den. Fanns en artikel som handlade om att man inte var värdig att kalla sig filmintresserad om man inte uppfyllde ett visst antal kriterier som den självutnämde experten raddade upp.

Stämplade honom som en jävla idiot & tappade respekten för hela blaskan.

Vidare så skulle jag fått film & inbetalningskort, men dom bemödade sig varesig med filmen eller pengarna, så nu skiter jag i dom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker personligen att Ingmar är en väldigt pretentiös tidning, Stardust är mycket bättre.

 

Stardust är väldigt lite pretentiös ;-) men Ingmar kan man ju bläddra i på bibblan som sagt. Prenumererar på Fiilm & TV, självklar läsning! Av lösnummer köper jag ibland Empire eller Premiere fast läser egentligen hellre Sight and Sound eller varför inte American Cinematographer :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fanns en artikel som handlade om att man inte var värdig att kalla sig filmintresserad om man inte uppfyllde ett visst antal kriterier som den självutnämde experten raddade upp.

 

Påminner mig om någon i en annan tråd...

Länk till kommentar
Share on other sites

Christian: Samma här. Men man vill ju inte vara sämre själv, och pådyvla sånt man själv gillar. Utan man försöker bara luckra upp deras snäva sätt att se på filmskapandet.

 

Inte alltid framgångsrikt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Fick äntligen tag på den ansvarige utgivaren. Han sa att det pga sjukdom på redaktionen dröjer ända till 15 april innan första numret kommer (det var tydligen tänkt 13 mars). De skulle dock försöka få ut tre nummer innan sommaren. Han ursäktade den föga uppdaterade hemsidan.

 

Vi få se hur det blir...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Nu står det på deras hemsida att Ingmar och Stardust ska gå samman. Första numret kommer 9 maj... Få se vad det blir av det...

 

Jaså? Kan bli bra, hoppas det blir en bra blandning, eftersom Ingmar känns för pretto och Stardust känns lite för Hollywood.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Nu har jag, till slut, fått första numret av den nya tidningen Allt Om Film (Stardust/Ingmar)

Helt ok. John McClane på framsidan. Har bara gluttat hittills.

Dom har en hemsida också.

 

http://www.alltomfilm.se/

 

Fasen en sån har inte jag fått :( Förlängde min Ingmar-prenumeration i vintras och har bara fått ett nr dvs december-numret. Fast vem vet, den kanske dyker ner i brevlådan i morgon, om de inte glömt bort en vill säga...

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla här http://www.ingmar.se/. Ligg på. Det fick jag göra skitlänge, innan jag fick besked om vad som vad i görningen. Deras hemsida var/är inte vidare uppdaterad heller, men jag fick tag på numret till Ingmars ansvarige utgivare (Jonathan tror jag), och fick lite besked. Och till slut, i mitten av maj fick jag Stardust (eftersom inte Ingmar inte fanns längre), och nu kom som sagt Allt om Film.

 

Ta och ring och förklara läget. Ligg på. Dom måste ju för bubblan vara lite rädda om sina kunder!

Länk till kommentar
Share on other sites

Förresten kom jag på nu att jag fick ett nr av Stardust med Keira Knightley på omslaget, så då är det nog okej antar jag. Men kommer det ingen blaska inom en vecka så får jag ta tag i det.

Har haft på känn ganska länge nu att Ingmar var på nedgång. Har känts rörigt på redaktionen ända sen starten, dvs min prenumerations start.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...