Gå till innehåll

Doggy Style (1:14)


Henks

Recommended Posts

Doggy Style (1:14)

 

En minutfilm (nästan) som handlar om missförstånd när man tolkar saker på olika sätt...

 

 

http://img59.imageshack.us/img59/3882/doggystyle1ti3.jpg

http://img259.imageshack.us/img259/7308/doggystyle2rj3.jpg

 

Format: Flash

Längd: 1 min, 14 sek

Storlek: 51 MB

 

Denna film är filmatiseringen av manuset Doggy style som jag postade under Kolla mitt manus! i November. Fick inte så mycket konstruktiv kritik kring detta, så det är nog ganska rakt av samma film som på pappret. Den är inspelad under en lite för solig eftermiddag i November. Jag hade ingen tillgång till någon annan ljuskälla än det naturliga och var själv bakom kameran. Hade en bakfull polare som skulle sköta micken, så ljudet är av naturliga skäl pålagt i efterhand. Redigeringen är gjord i Adobe Premiere 2.0, och sedan Magic Bullad i Adobe After Effects 7.0. Jag har använt en Panasonic NV-GS180.

 

Hela projektet från första bokstaven i manuset till färdig film gick på 1 vecka och 2 dagar, så ha lite överseende med att det är en ganska hastig produktion, som jag trotts allt är ganska nöjd med. Vore kul att höra vad ni tyker nu, och är det några frågor, just bring it on...

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket bra film!

Jag är verkligen imponerad, och tycker att den lätt skulle "platsa" på exempelvis Tv.

Bra manus, bra filmat, bra klipp, lagom lång i perfekt tempo, och sist men inte minst en helt genialisk idé.

Betyg +++++

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Helt sjukt bra!

Precis som tidigare sagts i den här tråden så är ju själva idén rätt så klassisk men låt inte sånt hindra dig från att göra fler filmen som bygger på det som redan klassas som "klassisk" idé

 

Så när som perfekt gjord!

 

Ser fram emot dina framtida verk

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Mycket bra film!

Jag är verkligen imponerad, och tycker att den lätt skulle "platsa" på exempelvis Tv.

Bra manus, bra filmat, bra klipp, lagom lång i perfekt tempo, och sist men inte minst en helt genialisk idé.

Betyg +++++

Mvh

Joel.N

 

Blir verkligen glad att du gillade den så mycket, någon genialisk idé kanske jag inte håller med om, jag var orolig att inte så många skulle förstå skämtet, men den verkar ju gått hem. Tusen tack för alla kommentarer...

 

 

Helt sjukt bra!

Precis som tidigare sagts i den här tråden så är ju själva idén rätt så klassisk men låt inte sånt hindra dig från att göra fler filmen som bygger på det som redan klassas som "klassisk" idé

 

Så när som perfekt gjord!

 

Ser fram emot dina framtida verk

 

Kul att höra, jag lovar att hålla dej uppdaterad när det blir dags för nått nytt!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...
  • 2 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...